انجمن سراسری خبرنگاران چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد)
خط ۸: خط ۸:
وظایف این انجمن به شرح زیر است:
وظایف این انجمن به شرح زیر است:


1-ایجاد وحدت عمل و رویه میان خبرنگاران عضو انجمن؛
* ایجاد وحدت عمل و رویه میان خبرنگاران عضو انجمن؛
 
* توسعه­‌ی روابط و مبادلات رسانه‌­ای خبرنگاران چینی با همتایان خارجی و انجمن خبرنگاران بیش از یک‌صد کشور جهان؛
2-توسعه­‌ی روابط و مبادلات رسانه‌­ای خبرنگاران چینی با همتایان خارجی و انجمن خبرنگاران بیش از یک‌صد کشور جهان؛
* تلاش برای توسعه­ و آموزش شغلی خبرنگاران و رسانه­‌های مختلف [[چین]]؛
 
* دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]،جلد1، ص.318.</ref>
3-تلاش برای توسعه­ و آموزش شغلی خبرنگاران و رسانه­‌های مختلف [[چین]]؛
 
4-دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص318</ref>


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
 
[[مهم ترین سازمان های اجتماعی چین]]؛ [[حزب کمونیست و احیای هویت ملی چین]]؛ ؛ [[فدراسیون سراسری زنان چین]]؛ [[انجمن دوستی خلق چین با کشورهای خارجی]]؛ [[انجمن علوم و فناوری چین]]؛ [[فدراسیون سراسری ادبی و هنری چین]]
* [[مهم ترین سازمان های اجتماعی چین]]
* [[حزب کمونیست و احیای هویت ملی چین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۴۸


در سال1937میلادی، انجمن خبرنگاران چین برای نخستین بار در شهر شانگهای آغاز به کار نمود. این انجمن که با حمایت حزب کمونیست در آن سال پایه گذاری شد دارای سابقه‌­ای حدود 75ساله است.

این انجمن، به عنوان قدیمی­‌ترین تشکیلات خبرنگاران، در کشور چین از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار است. حدود 223 انجمن محلی خبرنگاری با 550هزار خبرنگار عضو، در مناطق مختلف کشور و زیر نظر این انجمن فعالیت می­‌کنند. با توسعه­‌ی حوزه­‌ی خبرنگاری و تنوع رسانه‌­ها، این انجمن نقش مهمی در زمینه­‌ی اطلاع رسانی در داخل و مبادلات بین المللی ایفا می­‌کند.

وظایف

وظایف این انجمن به شرح زیر است:

  • ایجاد وحدت عمل و رویه میان خبرنگاران عضو انجمن؛
  • توسعه­‌ی روابط و مبادلات رسانه‌­ای خبرنگاران چینی با همتایان خارجی و انجمن خبرنگاران بیش از یک‌صد کشور جهان؛
  • تلاش برای توسعه­ و آموزش شغلی خبرنگاران و رسانه­‌های مختلف چین؛
  • دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران.[۱]

نیز نگاه کنید به

مهم ترین سازمان های اجتماعی چین؛ حزب کمونیست و احیای هویت ملی چین؛ ؛ فدراسیون سراسری زنان چین؛ انجمن دوستی خلق چین با کشورهای خارجی؛ انجمن علوم و فناوری چین؛ فدراسیون سراسری ادبی و هنری چین

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد1، ص.318.