اصول کلی نظام آموزشی کانادا: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱۲: | خط ۱۲: | ||
==== ارتقای سطح فرهنگی ==== | ==== ارتقای سطح فرهنگی ==== | ||
ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام | ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور. | ||
==== آموزش همگانی ==== | ==== آموزش همگانی ==== |
نسخهٔ کنونی تا ۹ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۱۵
از مهمترین اهداف کلی آموزشی، میتوان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفهای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانشآموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود میشود:
دانشآموزان
در این رویکرد مواد درسی و سیاستهای آموزشی برحسب مهارتهای دانشآموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ میگردند.
آموزگاران
این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمونهای سراسری در سطوح استانی برگزار میشود.
آموزش میراث فرهنگی
آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی.
ارتقای سطح فرهنگی
ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزشهای رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگهای رایج در کشور.
آموزش همگانی
برخورداری همگانی از فرصتهای آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی.[۱] [۲][۳]
نیز نگاه کنید به
نظام آموزشی اسپانیا؛ نظام آموزشی ژاپن؛ نظام آموزشی کوبا؛ نظام آموزشی لبنان؛ نظام آموزشی مصر؛ نظام آموزشی چین؛ نظام آموزشی سنگال؛ نظام آموزشی کشور مالی؛ نظام آموزشی کشور اردن؛ نظام آموزشی قدیم سیرالئون؛ نظام آموزشی جدید سیرالئون؛ نظام آموزشی گرجستان؛ نظام آموزشی بنگلادش؛ نظام آموزشی سریلانکا
کتابشناسی
- ↑ Council of Ministers of Education Canada, (2008), Canadian Education, Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
- ↑ Lang, D. W., House, D., Young, S., & Jones, G. A. (2000). University finance in Ontario. Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدیص.325.