جریان های فکری موثر قزاقستان: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۵: | خط ۵: | ||
== منبع اصلی == | == منبع اصلی == | ||
صابری، اصغر(1395). جامعه و فرهنگ [ | صابری، اصغر(1395). جامعه و فرهنگ [[قزاقستان]]. تهران: [https://www/icro.ir سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار) | ||
== نویسنده مقاله == | == نویسنده مقاله == | ||
اصغر صابری | اصغر صابری | ||
[[رده:فرهنگ و نظام فرهنگی]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۱۱
سیاستمداران و سردمداران دولت قزاقستان ترجیح دادهاند با توجه به نوپا بودن کشور و ضرورت استحکام پایههای قدرت تا زمانی که ثبات همه جانبه در زمینه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و... حاصل نشده است تشکیل گروهها و جریانهایی که ممکن است موجب تشتت و یکپارچگی سیستم نوپای حکومتی و دستگاههای اجرایی و مدیریتی کشور شود و مانع از انسجام و وحدت ملی شود را به تاخیر بیندازد تا پس از طی فرایند تثبیت همه جانبه بتدریج و کنترل شده نسبت به ایجاد نظامی مردم سالارانه و دموکراتیک اقدام گردد. به همین دلیل در حال حاضر میتوان گفت که جریانهای فکری موثر و گروههای مرجع مطرح و صاحب نامی وجود ندارد، شاید بتوان تنها جریانهای قزاقستان بعضی از جریانهای فکری دینی وهابی، سلفی و اهل سنت را نام برد که با توجه به بسته بودن فضای سیاسی و امنیتی، این جریانها و گروهها نیز در حال حاضر نمود و ظهور جدی و موثری ندارند و نمیتوان از آنها به عنوان جریانها و گروههای تاثیرگذار و مطرح جامعه قزاقستان نام برد که در بخش قسمت در حد ممکن به این جریانها اشاره شده است.
نیز نگاه کنید به
منبع اصلی
صابری، اصغر(1395). جامعه و فرهنگ قزاقستان. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)
نویسنده مقاله
اصغر صابری