نظام آموزشی کشور اردن: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۲۶: | خط ۲۶: | ||
- ارتقاء مشاركت بخش خصوصي در مديريت آموزش شغلي و توسعه برنامه هايي كه به رفع نيازهاي بازار كار بيانجامد. (3) | - ارتقاء مشاركت بخش خصوصي در مديريت آموزش شغلي و توسعه برنامه هايي كه به رفع نيازهاي بازار كار بيانجامد. (3) | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[نظام آموزشی اسپانیا]]؛ [[اصول کلی نظام آموزشی کانادا]]؛ [[نظام آموزشی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم|نظام آموزشی ژاپن]]؛ [[نظام آموزشی کوبا]]؛ [[نظام آموزشی لبنان]]؛ [[نظام آموزشی مصر]]؛ [[نظام آموزشی چین]]؛ [[نظام آموزشی سنگال]]؛ [[نظام آموزشی کشور مالی]]؛ [[نظام آموزشی قدیم سیرالئون]]؛ [[نظام آموزشی جدید سیرالئون]]؛ [[نظام آموزشی گرجستان]]؛ [[نظام آموزشی بنگلادش]]؛ [[نظام آموزشی سریلانکا]] | |||
== کتابشناسی == | |||
[[رده:نظام آموزش]] |
نسخهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۴۸
اهداف، مباني نظري و ويژگي نظام آموزشي کشور
اهداف عمده نظام آموزش اردن بدين شرح است:
• تربيت شهرونداني كه به خدا ايمان داشته باشند، اعتقادات اسلامي را بدانند، متعهد به ارزش والاي اسلامي - عربي باشند، وفادار به كشور، قوانين و ملت شان باشند، كاملا به حقوق شان آگاه باشند، وظايف شان را به گونه اي انجام دهند كه شخصيت شان را در تمام زمينه ها رشد دهد و به شناخت ديگران در عين حفظ هويت شان بيانجامد.
• تربيت شهرونداني كه بخوبي با مهارت ها و دانش هاي ضروري براي اقتصادي علمي (دانش، رابطه و ارتباط بين سيستمي، كارگروهي، تفكر علمي، شخصي، تكنولوژي، شغل آتي و مهارت هاي تحقيق علمي) به منظور شركت در ساخت و پيشبرد جامعه مجهز باشند.
• مهيا كردن فرصت هاي يادگيري براي همه، كسب مساوات و عدالت در خدمات آموزشي در جنبه هاي كمي و كيفي، تمركز بر توسعه كيفي آموزش در تعامل با دانش آموزان در حين يادگيري.
• توسعه وزارت آموزش و پرورش كارآمد و تمركز بر فعال سازي اداره مدارس
• ارتقاء صلاحيت داخلي و خارجي نظام آموزش و پرورش در اردن
در بين معيارهاي توسعه بخش آموزش، چشم انداز ملي بر رسيدن به اهداف زير متمركز است:
- توسعه در ساخت كودكستان هاي عمومي و توجه بسيار بيشتر به فقرا و مناطق دورافتاده
- تاسيس كارگروه هاي بالاتر براي پيشرفت منابع انساني و بازنگري قوانين سرپرستي و مديريت آموزشي
- توسعه فرصت هاي تحصيلي در دوره ابتدايي و ثانويه (كمكي) و هم چنين توسعه ي بودجه كارآمد
- بالا بردن تمايل براي تمركز زدايي و معتبر سازي روش شناسي براي ارزيابي و توسعه
- ارتقاء كيفيت آموزش دوره ي ابتدايي و كمكي
- ارتقاء مشاركت بخش خصوصي در مديريت آموزش شغلي و توسعه برنامه هايي كه به رفع نيازهاي بازار كار بيانجامد. (3)
نیز نگاه کنید به
نظام آموزشی اسپانیا؛ اصول کلی نظام آموزشی کانادا؛ نظام آموزشی ژاپن؛ نظام آموزشی کوبا؛ نظام آموزشی لبنان؛ نظام آموزشی مصر؛ نظام آموزشی چین؛ نظام آموزشی سنگال؛ نظام آموزشی کشور مالی؛ نظام آموزشی قدیم سیرالئون؛ نظام آموزشی جدید سیرالئون؛ نظام آموزشی گرجستان؛ نظام آموزشی بنگلادش؛ نظام آموزشی سریلانکا