اعتقاد به اروح در اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
اعتقاد به ارواح و نقش موثر آنان در زندگی افراد جامعه از دیگر سنتهای مهم کلیه [[گروه های قومی اتیوپی|قبایل اتیوپی]] است و تقریبا تمام مردم این کشور حتی [[اسلام و مسلمانان اتیوپی|مسلمانان]] و [[مسيحيت در اتیوپی|مسیحیان]] به ارواح و حضور دائمی آنها در زندگی آدمیان باور دارند و حتی این اعتقاد عمیق را وارد [[ادیان در اتیوپی|ادیان]] خود ساختهاند. | اعتقاد به ارواح و نقش موثر آنان در زندگی افراد جامعه از دیگر سنتهای مهم کلیه [[گروه های قومی اتیوپی|قبایل اتیوپی]] است و تقریبا تمام مردم این [[کشورها و مجامع تاثیرگذار دینی مذهبی در ساحل عاج|کشور]] حتی [[اسلام و مسلمانان اتیوپی|مسلمانان]] و [[مسيحيت در اتیوپی|مسیحیان]] به ارواح و حضور دائمی آنها در زندگی آدمیان باور دارند و حتی این اعتقاد عمیق را وارد [[ادیان در اتیوپی|ادیان]] خود ساختهاند. | ||
اتیوپیاییها معمولا وقوع بیماریهای مسری را حاصل خشم ارواح شر و موذی دانسته و در بسیاری از موارد بیماران خود را به نزد پزشکان سنتی که مدعی روح گیری میباشند برده و از آنها درخواست میکنند با شفاعت نزد ارواح شر و بدجنس سلامتی بیماران را بازگردانند. [[کشاورزی اتیوپی|کشاورزان]] نیز کم حاصلی زمینهای خود را به ارواح خبیثه نسبت داده و در این گونه موارد به ادعیهای خاص پناه میبرند. | اتیوپیاییها معمولا وقوع بیماریهای مسری را حاصل خشم ارواح شر و موذی دانسته و در بسیاری از موارد بیماران خود را به نزد پزشکان سنتی که مدعی روح گیری میباشند برده و از آنها درخواست میکنند با شفاعت نزد ارواح شر و بدجنس سلامتی بیماران را بازگردانند. [[کشاورزی اتیوپی|کشاورزان]] نیز کم حاصلی زمینهای خود را به ارواح خبیثه نسبت داده و در این گونه موارد به ادعیهای خاص پناه میبرند. | ||
این وضعیت البته در بین پیروان آیینهای بومی بسیار نیرومندتر است و آنان بروز حوادث طبیعی همچون | این وضعیت البته در بین پیروان آیینهای بومی بسیار نیرومندتر است و آنان بروز حوادث طبیعی همچون [[سیلابس های درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در چین|سیل]]، زلزله، [[خشکسالی های پیاپی در اتیوپی|خشکسالی]] و رعد و برق را نیز ناشی از خشم ارواح شر میدانند و در چنین مواقعی به قربانی کردن یک یا چند راس گاو و گوسفند و هدیه آن به خدایان خود پرداخته و از آنها درخواست میکنند به مقابله با جادوی ارواح موذی برخاسته و خوشبختی را به آنها بازگردانند<ref name=":0">برگرفته از [http://www.peopleofEthiopia.com/2012 http://www.people of Ethiopia.com/2012]</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
| خط ۹: | خط ۹: | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
<references /> | |||
== منبع اصلی == | |||
عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C اتیوپی]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 49-50. | |||
== نویسندگان مقاله == | |||
امیر بهرام عرب احمدی و مهرداد کریمی | |||
نسخهٔ ۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۰:۴۲
اعتقاد به ارواح و نقش موثر آنان در زندگی افراد جامعه از دیگر سنتهای مهم کلیه قبایل اتیوپی است و تقریبا تمام مردم این کشور حتی مسلمانان و مسیحیان به ارواح و حضور دائمی آنها در زندگی آدمیان باور دارند و حتی این اعتقاد عمیق را وارد ادیان خود ساختهاند.
اتیوپیاییها معمولا وقوع بیماریهای مسری را حاصل خشم ارواح شر و موذی دانسته و در بسیاری از موارد بیماران خود را به نزد پزشکان سنتی که مدعی روح گیری میباشند برده و از آنها درخواست میکنند با شفاعت نزد ارواح شر و بدجنس سلامتی بیماران را بازگردانند. کشاورزان نیز کم حاصلی زمینهای خود را به ارواح خبیثه نسبت داده و در این گونه موارد به ادعیهای خاص پناه میبرند.
این وضعیت البته در بین پیروان آیینهای بومی بسیار نیرومندتر است و آنان بروز حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، خشکسالی و رعد و برق را نیز ناشی از خشم ارواح شر میدانند و در چنین مواقعی به قربانی کردن یک یا چند راس گاو و گوسفند و هدیه آن به خدایان خود پرداخته و از آنها درخواست میکنند به مقابله با جادوی ارواح موذی برخاسته و خوشبختی را به آنها بازگردانند[۱].
نیز نگاه کنید به
آداب و رسوم در اتیوپی؛ مناسبات قبیلگی در اتیوپی؛ سنت مهمان نوازی در اتیوپی
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از http://www.people of Ethiopia.com/2012
منبع اصلی
عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 49-50.
نویسندگان مقاله
امیر بهرام عرب احمدی و مهرداد کریمی