پرش به محتوا

بازار نوشت افزار و اسباب بازی در عراق

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۰ مهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۹:۵۷ توسط Hamidian (بحث | مشارکت‌ها)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

اقتصاد و بازار اسباب‌بازی و نوشت‌افزار در عراق با توجه به جمعیت جوان این کشور و افزایش تقاضا برای محصولات آموزشی و سرگرمی، در حال رشد است. با این حال، این بازار با چالش‌هایی مانند ناامنی، کمبود تولیدات داخلی و وابستگی به واردات مواجه است. عراق در این زمینه متکی به داخل نیست و سهم بزرگ بازار این کشور را نوشت افزارها و اسباب بازی‌های چینی، ترک و بعضا ایرانی یا غربی شکل می‌دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، بدنه‌ی اصلی تجارت فرهنگی در عراق مربوط به بازار گردشگری، صنایع دستی و موسیقی است و دیگر انواع تولیدات فرهنگی و هنری، ارزش چندان تجاری ندارند.

نیز نگاه کنید به

اقتصاد فرهنگ و بازار صنایع فرهنگی در عراق؛ بازار موسیقی در عراق؛ بازارهای صنایع دستی در عراق

نویسنده مقاله

اکبر بیرامی