تجارت فرهنگی در بنگلادش: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵: | خط ۵: | ||
== نیز نگاه کنیدبه == | == نیز نگاه کنیدبه == | ||
[[تجارت فرهنگی ژاپن]]؛ [[تجارت فرهنگی | [[تجارت فرهنگی ژاپن]]؛ [[تجارت فرهنگی تونس]]؛ [[تجارت فرهنگی روسیه]]؛ [[تجارت فرهنگی سنگال]]؛ [[تجارت فرهنگی کانادا]]؛ [[تجارت فرهنگی کوبا]]؛ [[تجارت فرهنگی لبنان]]؛ [[تجارت فرهنگی سنگال]]؛ [[تجارت فرهنگی در آرژانتین]]؛ [[تجارت فرهنگی فرانسه]]؛ [[تجارت فرهنگی کشور مالی]]؛ [[تجارت فرهنگی اسپانیا]]؛ [[تجارت فرهنگی اردن]]؛ [[تجارت فرهنگی سیرالئون]] | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
<references /> | |||
[[رده:اقتصاد و بازار کتاب و صنعت نشر]] | |||
[[رده:اقتصاد فرهنگ و بازار صنایع فرهنگی]] |
نسخهٔ ۴ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۲۱
چاپ کتاب در کشور بنگلادش را اساساً ناشرین خصوصی انجام می دهند؛ اما دولت بنگلادش نیز در این زمینه اقدام به تأسیس دو موسسه، تحت عناوین فرهنگستان بنگلا و مرکز کتاب ملی (Jatiya Kendra) نموده است.
فرهنگستان بنگلا دست نوشته ها و آثار نویسندگان مشهور و نامدار کشور را در عوض اعطای پاداش و انتشار این آثار جمع آوری می کند. کتاب های منتشره اساساً در دانشکده ها و دانشگاه های کشور بنگلادش تدریس می شوند. اغلب این کتاب ها به زبان بنگالی انتشار یافته اند. تعداد آثار انتشار یافته توسط فرهنگستان بنگلا از سال (1973 تا 1997) حدود 1085 جلد کتاب بوده است[۱].
نیز نگاه کنیدبه
تجارت فرهنگی ژاپن؛ تجارت فرهنگی تونس؛ تجارت فرهنگی روسیه؛ تجارت فرهنگی سنگال؛ تجارت فرهنگی کانادا؛ تجارت فرهنگی کوبا؛ تجارت فرهنگی لبنان؛ تجارت فرهنگی سنگال؛ تجارت فرهنگی در آرژانتین؛ تجارت فرهنگی فرانسه؛ تجارت فرهنگی کشور مالی؛ تجارت فرهنگی اسپانیا؛ تجارت فرهنگی اردن؛ تجارت فرهنگی سیرالئون
کتابشناسی
- ↑ توسلی، محمد مهدی، علی زاده کندی، عزیز، توسلی، سینا(1391). جامعه و فرهنگ بنگلادش. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)