پرش به محتوا

موقعیت اسلام و مسلمانان در جامعه قزاقستان: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی « ===موقعیت اسلام و مسلمانان در جامعه و ارتباط آن‌ها با پیروان سایر ادیان=== هر چند قانون اساسی قزاقستان این کشور را یک کشور سکولار و غیر مذهبی معرفی کرده است که دین هیچ نقشی در ساختار حکومت و دولت ندارد ولی در عین حال دولت هیچ ممانعتی برای تبلیغ و...» ایجاد کرد
 
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
هر چند [[قانون اساسی قزاقستان]] این کشور را یک کشور سکولار و غیر مذهبی معرفی کرده است که دین هیچ نقشی در ساختار حکومت و دولت ندارد ولی در عین حال دولت هیچ ممانعتی برای تبلیغ و ترویج ادیان ایجاد نمی‌کند ولی با توجه به جایگاه اسلام در بین مردم [[قزاقستان]] با قریب %۷۰ از کل جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند پیروان دین اسلام نسبت به سایرادیان و مذاهب از موقعیت و جایگاه مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.


===موقعیت اسلام و مسلمانان در جامعه و ارتباط آن‌ها با پیروان سایر ادیان===
در [[قزاقستان]] علیرغم تعدد ادیان و مذاهب باتوجه به تدبیری که در تشکیل مجمع خلق [[قزاقستان]] اندیشیده شده است بین پیروان ادیان و مذاهب رابطه گرم و صمیمی و بدون تنشی وجود دارد که رابطه مسلمانان با پیروان سایر ادیان وبالعکس رابطه خوب و مناسبی وجود دارد. که نور سلطان نظربایف در سخنرانی افتتاح مسجد «حضرت سلطان» با تاکید بر این موضوع گفته است: «مسلمانان با توجه به قوانین حنفیان اهل سنت بصورت مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان و مذاهب زندگی می‌کنند.<ref>cmaM B Ka3axcrae: [http://e-history.kz/ru/contents/view/485&#x20;239 http://e-history.kz/ru/contents/view/485 239]</ref>»
هر چند قانون اساسی قزاقستان این کشور را یک کشور سکولار و غیر مذهبی معرفی کرده است که دین هیچ نقشی در ساختار حکومت و دولت ندارد ولی در عین حال دولت هیچ ممانعتی برای تبلیغ و ترویج ادیان ایجاد نمی‌کند ولی با توجه به جایگاه اسلام در بین مردم قزاقستان با قریب %۷۰ از کل جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند پیروان دین اسلام نسبت به سایرادیان و مذاهب از موقعیت و جایگاه مناسب تری برخوردار می باشند.


در قزاقستان علیرغم تعدد ادیان و مذاهب باتوجه به تدبیری که در تشکیل مجمع خلق قزقستان اندیشیده شده است بین پیروان ادیان و مذاهب رابطه گرم و صمیمی و بدون تنشی وجود دارد که رابطه مسلمانان با پیروان سایر ادیان وبالعکس رابطه خوب و مناسبی وجود دارد. که نور سلطان نظربایف در سخنرانی افتتاح مسجد «حضرت سلطان» با تأکید بر این موضوع گفته است: «مسلمانان با توجه به قوانین حنفیان اهل سنت بصورت مسالمت آمیز با پیروان سایر ادیان و مذاهب زندگی می کنند»۲۰۳
== نیز نگاه کنید به ==
[[موقعیت اسلام و مسلمانان در جامعه اردن]]؛ [[دیدگاه دولت مالی در قبال مسلمانان]]؛ [[رویکرد دولت ساحل عاج به ساختار سازمانی مسلمانان]]؛ [[ساختار رسمی دولت چین برای نظارت بر ادیان]]


'''(بررسی شود که مطالب تکرای حذف و این مطالب در جای مناسب آورده شود)'''
== کتابشناسی ==
<references />


203 cmaM B Ka3axcrae: <nowiki>http://e-history.kz/ru/contents/view/485</nowiki> 239
== منبع اصلی ==
صابری، اصغر (1395). جامعه و فرهنگ [[قزاقستان]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)
 
== نویسنده مقاله ==
اصغر صابری
[[رده:ادیان و مذاهب]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۹ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۰:۱۸

هر چند قانون اساسی قزاقستان این کشور را یک کشور سکولار و غیر مذهبی معرفی کرده است که دین هیچ نقشی در ساختار حکومت و دولت ندارد ولی در عین حال دولت هیچ ممانعتی برای تبلیغ و ترویج ادیان ایجاد نمی‌کند ولی با توجه به جایگاه اسلام در بین مردم قزاقستان با قریب %۷۰ از کل جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند پیروان دین اسلام نسبت به سایرادیان و مذاهب از موقعیت و جایگاه مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.

در قزاقستان علیرغم تعدد ادیان و مذاهب باتوجه به تدبیری که در تشکیل مجمع خلق قزاقستان اندیشیده شده است بین پیروان ادیان و مذاهب رابطه گرم و صمیمی و بدون تنشی وجود دارد که رابطه مسلمانان با پیروان سایر ادیان وبالعکس رابطه خوب و مناسبی وجود دارد. که نور سلطان نظربایف در سخنرانی افتتاح مسجد «حضرت سلطان» با تاکید بر این موضوع گفته است: «مسلمانان با توجه به قوانین حنفیان اهل سنت بصورت مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان و مذاهب زندگی می‌کنند.[۱]»

نیز نگاه کنید به

موقعیت اسلام و مسلمانان در جامعه اردن؛ دیدگاه دولت مالی در قبال مسلمانان؛ رویکرد دولت ساحل عاج به ساختار سازمانی مسلمانان؛ ساختار رسمی دولت چین برای نظارت بر ادیان

کتابشناسی

منبع اصلی

صابری، اصغر (1395). جامعه و فرهنگ قزاقستان. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)

نویسنده مقاله

اصغر صابری