صنایع و کالاهای فرهنگی در چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۶: | خط ۶: | ||
* مؤثر بودن در اشتغالزایی، ایجاد ثروت و تقویت خلاقیت. | * مؤثر بودن در اشتغالزایی، ایجاد ثروت و تقویت خلاقیت. | ||
مجموعه كالاهای مصرفی حامل اندیشهها، نمادها و روشهای زیست كه در خلق و معرفی هویت جمعی و تعیین رویههای فرهنگی نقش دارند را كالاهای فرهنگی مینامند. این كالاها برآیند خلاقیت جمعی یا فردی بوده و با استفاده از فرآیند صنعتی در سطوح انبوه تكثیر و در جهان توزیع میشود | مجموعه كالاهای مصرفی حامل اندیشهها، نمادها و روشهای زیست كه در خلق و معرفی هویت جمعی و تعیین رویههای فرهنگی نقش دارند را كالاهای فرهنگی مینامند. این كالاها برآیند خلاقیت جمعی یا فردی بوده و با استفاده از فرآیند صنعتی در سطوح انبوه تكثیر و در جهان توزیع میشود. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی ژاپن | [[صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی ژاپن]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی فرانسه]] | ||
== | == منبع اصلی == | ||
< | <sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | ||
[[رده: | |||
== نویسنده مقاله == | |||
علی محمد سابقی | |||
[[رده:اقتصاد فرهنگ و بازار صنایع فرهنگی]] | |||
[[رده:رسانه]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۶:۴۳

صنایع فرهنگی، به صنایعی گفته میشود كه با آفرینش، تولید و تجاری شدن كالاها و خدمات دارای محتوای غیر مادی و فرهنگی و مشمول حق مؤلف سروكار دارد. چاپ و نشر، انتشارات چند رسانهای، تولیدات سینمایی و سمعی و بصری، صنایع دستی، طراحی، معماری، هنرهای تجسمی و نمایشی، ورزش، سازها و ابزار و آلات موسیقی، تبلیغات و جهانگردی فرهنگی از مصادیق صنایع فرهنگی هستند. صنایع فرهنگی به عنوان یكی از اجزا و عناصر مهم اقتصاد جوامع، نه تنها در رشد اقتصادی و اشتغالزایی، بلكه به عنوان ابزار هویت فرهنگی در تقویت تنوع فرهنگی و قدرت نرم نقش اساسی دارد. وجه تمایز اصلی این صنعت با صنایع دیگر عبارتند از:
- فرهنگی بودن آنها؛
- در دسترس بودن و نقش داشتن همگان در حفظ و ترویج و تنوع آنها؛
- مؤثر بودن در اشتغالزایی، ایجاد ثروت و تقویت خلاقیت.
مجموعه كالاهای مصرفی حامل اندیشهها، نمادها و روشهای زیست كه در خلق و معرفی هویت جمعی و تعیین رویههای فرهنگی نقش دارند را كالاهای فرهنگی مینامند. این كالاها برآیند خلاقیت جمعی یا فردی بوده و با استفاده از فرآیند صنعتی در سطوح انبوه تكثیر و در جهان توزیع میشود.
نیز نگاه کنید به
صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا؛ صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه؛ صنایع و کالاهای فرهنگی ژاپن؛ صنایع و کالاهای فرهنگی فرانسه
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی