پرش به محتوا

آموزش های ابتدایی سیرالئون: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «بر اساس نظام آموزشی قدیم سیرالئون، دانش‌آموزان سیرالئونی از دوره استعمار تا زمان تغییر نظام آموزشی مزبور به شرح ذیل بود: '''دوره دبستان''' 7 سالگی                 کلاس اول دبستان 8 سالگی                 کلاس دوم دبستان 9 سالگی                 کلاس سوم...» ایجاد کرد
 
Bita (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۳: خط ۳:
'''دوره دبستان'''
'''دوره دبستان'''


7 سالگی                 کلاس اول دبستان
* 7 سالگی                 کلاس اول دبستان؛
* 8 سالگی                 کلاس دوم دبستان؛
* 9 سالگی                 کلاس سوم دبستان؛
* 10 سالگی               کلاس چهارم دبستان؛
* 11 سالگی               کلاس پنجم دبستان؛
* 12 سالگی               کلاس ششم دبستان.


8 سالگی                 کلاس دوم دبستان
دانش‌آموزان بعد از اتمام کلاس ششم ابتدایی می‌بایست در امتحانات ورودی به دوره متوسطه شرکت نمایند که بسیاری از دانش‌آموزان به خاطر ضعف [[مالی]] و علمی در این مرحله مجبور به ترک تحصیل می‌شدند.


9 سالگی                 کلاس سوم دبستان
ساختار نظام آموزشی جدید [[سیرالئون]] عبارت است از:
 
10 سالگی               کلاس چهارم دبستان
 
11 سالگی               کلاس پنجم دبستان
 
12 سالگی               کلاس ششم دبستان
 
دانش‌آموزان بعد از اتمام کلاس ششم ابتدایی می‌بایست در امتحانات ورودی به دوره متوسطه شرکت نمایند که بسیاری از دانش‌آموزان به خاطر ضعف مالی و علمی در این مرحله مجبور به ترک تحصیل می‌شدند.
 
ساختار نظام آموزشی جدید سیرالئون عبارت است از:


دوره ابتدایی
دوره ابتدایی


- کلاس اول ابتدایی              6 سالگی
* کلاس اول ابتدایی              6 سالگی؛
* کلاس دوم ابتدایی              7 سالگی؛
* سال سوم ابتدایی                8 سالگی؛
* سال چهارم ابتدایی               9 سالگی؛
* سال پنجم ابتدایی                10 سالگی؛
* سال ششم ابتدایی               11 سالگی.


- کلاس دوم ابتدایی              7 سالگی
در این دوره معلمان ضمن تدریس، استعدادهای دانش‌آموزان را در پایان هر سال مورد ارزیابی قرار می‌دهند. شورای معلمان مدارس مربوطه نیز در پایان سال ششم ابتدایی نظریه خود را در مورد استعدادهای فنی و حرفه‌ای هر یک از دانش‌آموزان به طور کتبی به مدیریت و اولیای دانش‌آموزان منعکس می‌نمایند. این نظریه به دانش‌آموز کمک می‌کند تا رشته متناسب با استعداد خود را انتخاب نماید. کلیه دانش‌آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی باید در امتحانات عمومی جهت ورود به دوره بعدی شرکت نمایند.
 
- سال سوم ابتدایی                8 سالگی
 
- سال چهارم ابتدایی               9 سالگی


- سال پنجم ابتدایی                10 سالگی
== نیز نگاه کنید به ==
[[آموزش های ابتدایی کانادا]]؛ [[آموزش های ابتدایی روسیه]]؛ [[آموزش های ابتدایی تونس]]؛ [[آموزش های ابتدایی ژاپن]]؛ [[آموزش های ابتدایی کوبا]]؛ [[آموزش های ابتدایی لبنان]]؛ [[آموزش های ابتدایی مصر]]؛ [[آموزش پایه(دوره ابتدایی)درچین]]؛ [[آموزش‌های ابتدایی سنگال]]؛ [[آموزش های ابتدایی فرانسه]]؛ [[آموزش های ابتدایی و متوسطه آرژانتین]]؛ [[آموزش های ابتدایی سودان]]؛ [[آموزش های ابتدایی زیمبابوه]]؛ [[آموزش های ابتدایی تایلند]]؛ [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اسپانیا]]؛ [[آموزش های ابتدایی اردن]]؛ [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی]]؛ [[آموزش های ابتدایی مالی]]


- سال ششم ابتدایی               11 سالگی
== منبع اصلی ==
عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%A6%D9%88%D9%86 سیرالئون]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار)


در این دوره معلمان ضمن تدریس، استعدادهای دانش‌آموزان را در پایان هر سال مورد ارزیابی قرار می‌دهند. شورای معلمان مدارس مربوطه نیز در پایان سال ششم ابتدایی نظریه خود را در مورد استعدادهای فنی و حرفه‌ای هر یک از دانش‌آموزان به طور کتبی به مدیریت و اولیای دانش‌آموزان منعکس می‌نمایند. این نظریه به دانش‌آموز کمک می‌کند تا رشته متناسب با استعداد خود را انتخاب نماید. کلیه دانش‌آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی باید در امتحانات عمومی جهت ورود به دوره بعدی شرکت نمایند.
== نویسنده مقاله ==
امیربهرام عرب احمدی

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۴ فوریهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۷:۳۴

بر اساس نظام آموزشی قدیم سیرالئون، دانش‌آموزان سیرالئونی از دوره استعمار تا زمان تغییر نظام آموزشی مزبور به شرح ذیل بود:

دوره دبستان

  • 7 سالگی                 کلاس اول دبستان؛
  • 8 سالگی                 کلاس دوم دبستان؛
  • 9 سالگی                 کلاس سوم دبستان؛
  • 10 سالگی               کلاس چهارم دبستان؛
  • 11 سالگی               کلاس پنجم دبستان؛
  • 12 سالگی               کلاس ششم دبستان.

دانش‌آموزان بعد از اتمام کلاس ششم ابتدایی می‌بایست در امتحانات ورودی به دوره متوسطه شرکت نمایند که بسیاری از دانش‌آموزان به خاطر ضعف مالی و علمی در این مرحله مجبور به ترک تحصیل می‌شدند.

ساختار نظام آموزشی جدید سیرالئون عبارت است از:

دوره ابتدایی

  • کلاس اول ابتدایی              6 سالگی؛
  • کلاس دوم ابتدایی              7 سالگی؛
  • سال سوم ابتدایی                8 سالگی؛
  • سال چهارم ابتدایی               9 سالگی؛
  • سال پنجم ابتدایی                10 سالگی؛
  • سال ششم ابتدایی               11 سالگی.

در این دوره معلمان ضمن تدریس، استعدادهای دانش‌آموزان را در پایان هر سال مورد ارزیابی قرار می‌دهند. شورای معلمان مدارس مربوطه نیز در پایان سال ششم ابتدایی نظریه خود را در مورد استعدادهای فنی و حرفه‌ای هر یک از دانش‌آموزان به طور کتبی به مدیریت و اولیای دانش‌آموزان منعکس می‌نمایند. این نظریه به دانش‌آموز کمک می‌کند تا رشته متناسب با استعداد خود را انتخاب نماید. کلیه دانش‌آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی باید در امتحانات عمومی جهت ورود به دوره بعدی شرکت نمایند.

نیز نگاه کنید به

آموزش های ابتدایی کانادا؛ آموزش های ابتدایی روسیه؛ آموزش های ابتدایی تونس؛ آموزش های ابتدایی ژاپن؛ آموزش های ابتدایی کوبا؛ آموزش های ابتدایی لبنان؛ آموزش های ابتدایی مصر؛ آموزش پایه(دوره ابتدایی)درچین؛ آموزش‌های ابتدایی سنگال؛ آموزش های ابتدایی فرانسه؛ آموزش های ابتدایی و متوسطه آرژانتین؛ آموزش های ابتدایی سودان؛ آموزش های ابتدایی زیمبابوه؛ آموزش های ابتدایی تایلند؛ آموزش های ابتدایی و متوسطه اسپانیا؛ آموزش های ابتدایی اردن؛ آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی؛ آموزش های ابتدایی مالی

منبع اصلی

عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ سیرالئون. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)

نویسنده مقاله

امیربهرام عرب احمدی