پرش به محتوا

پروژه های آموزشی غیر دولتی در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «اجرای پروژه های آموزشی غیر دولتی هم­چون «پروژه­ی امید[i]» و «پروژه­ی غنچه­ی بهار[ii]» و پروژه­­های دولتی«آموزش اجباری 9 ساله» و «آموزش اجباری روستایی» از جمله نهادهایی هستند که در کنار وزارت آموزش و پرورش در امر توسعه­ی آموزشی تلاش­های فراوانی...» ایجاد کرد
 
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۱۰ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۴ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
اجرای پروژه های آموزشی غیر دولتی هم­چون «پروژه­ی امید[i]» و «پروژه­ی غنچه­ی بهار[ii]» و پروژه­­های دولتی«آموزش اجباری 9 ساله» و «آموزش اجباری روستایی» از جمله نهادهایی هستند که در کنار وزارت آموزش و پرورش در امر توسعه­ی آموزشی تلاش­های فراوانی نموده­اند.
[[پرونده:224202 665.jpg|بندانگشتی|آموزش روستایی در [[چین]]، قابل بازیابی از: https://www.yjc.ir/fa/news/4205644/%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1]]اجرای پروژه‌های آموزشی غیردولتی هم­چون «پروژه‌ی امید» (Project Hope) و «پروژه­‌ی غنچه­ ی بهار» (Project Spring Bud) و پروژه‌های دولتی «آموزش اجباری 9 ساله» و «آموزش اجباری روستایی» از جمله نهادهایی هستند که در کنار وزارت آموزش و پرورش در امر توسعه‌ی آموزشی تلاش‌های فراوانی نموده‌­اند.
=== پروژه‌ی آموزشی «امید» ===
در دهه‌ی 1990 میلادی، از سوی بنیاد توسعه‌ی جوانان چین، پروژه‌ی آموزشی «امید» با هدف جلوگیری، کاهش، و به تحصیل بازگرداندن دانش آموزانی که به دلایل اقتصادی از ادامه‌ی تحصیل باز می­مانند، به ویژه در مناطق محروم و روستایی، تأسیس شد. منابع مالی این پروژه از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی از داخل و خارج کشور تأمین می‌گردد. «پروژه‌ی امید» گسترده ترین نهاد غیردولتی است که طی 20 سال گذشته توانسته بیش از 2/3 میلیارد یوان کمک‌های مردمی جمع آوری و از این طریق 9/2 میلیون دانش آموز ترک تحصیل کرده را برای ادامه‌ی تحصیل کمک مالی کند. این پروژه هم­چنین هزینه‌ی ساخت 12700 باب مدرسه، و برگزاری دوره‌های باز آموزی معلمان 30 هزار روستا را تأمین کند. این پروژه در تغییر سرنوشت دانش آموزان بسیاری مؤثر بوده و حساسیت دولت و جامعه را نسبت به ضرورت توسعه‌ی آموزش در مناطق محروم کشور جلب نموده است.  


'''''پروژه­ی آموزشی«امید»:''''' در دهه­ی1990میلادی، از سوی بنیاد توسعه­ی جوانان چین، پروژه­ی آموزشی «امید» با هدف جلوگیری، کاهش، و به تحصیل بازگرداندن دانش آموزانی که به دلایل اقتصادی از ادامه­ی تحصیل باز می­مانند، به ویژه در مناطق محروم و روستایی، تأسیس شد. منابع مالی این پروژه از طریق جمع آوری کمک­های مردمی از داخل و خارج کشور تأمین می گردد. «پروژه­ی امید» گسترده­ترین نهاد غیر دولتی است که طی 20 سال گذشته توانسته بیش از 2/3میلیارد یوان کمک­های مردمی جمع آوری و از این طریق 9/2میلیون دانش آموز ترک تحصیل کرده را برای ادامه­ی تحصیل کمک مالی کند. این پروژه هم­چنین هزینه­ی ساخت 12700باب مدرسه، و برگزاری دوره­های باز آموزی معلمان 30هزار روستا را تأمین کند. این پروژه در تغییر سرنوشت دانش آموزان بسیاری مؤثر بوده و حساسیت دولت و جامعه را نسبت به ضرورت توسعه­ی آموزش در مناطق محروم کشور جلب نموده است.
=== پروژه‌ی آموزشی «غنچه­ ی بهار» ===
این پروژه در سال 1989 میلادی، از سوی بنیاد کودکان و نوجوانان [[چین]] راه اندازی شد. هدف این پروژه بازگرداندن دانش آموزان دختر ترک تحصیل کرده در مناطق محروم به مدرسه و ادامه­ ی تحصیل آن­ ها بود. بودجه­ ی این پروژه از منابع مختلف غیردولتی تأمین می­ شود. این تشکیلات تا سال 2007 میلادی، بیش از 600 میلیون یوان کمک مردمی جمع آوری و از آن برای کمک به بازگردان ۱/۷ میلیون از دختران ترک تحصیل کرده ­ی 30 استان و منطقه به مدرسه جهت ادامه­ ی تحصیل استفاده کرده و بیش از 600 مدرسه­ ی دخترانه و 5000 کلاس در این مناطق ایجاد کرده است. این پروژه هم­چنین، توانسته برای 416 هزار از دختران و زنان محروم دوره­ های کارآموزی برگزار و ایجاد شغل نماید.


'''''پروژه­ی آموزشی«غنچه­ی بهار»''''': این پروژه در سال 1989میلادی، از سوی بنیاد کودکان و نوجوانان چین راه اندازی شد. هدف این پروژه بازگرداندن دانش آموزان دختر ترک تحصیل کرده در مناطق محروم به مدرسه و ادامه­ی تحصیل آن­ها بود. بودجه­ی این پروژه از منابع مختلف غیر دولتی تأمین می­شود. این تشکیلات تا سال 2007میلادی، بیش از 600میلیون یوان کمک مردمی جمع آوری و از آن برای کمک به بازگردان 7/1 میلیون از دختران ترک تحصیل کرده­ی 30 استان و منطقه به مدرسه جهت ادامه­ی تحصیل استفاده کرده و بیش از 600مدرسه­ی دخترانه و 5000کلاس در این مناطق ایجاد کرده است. این پروژه هم­چنین، توانسته برای 416هزار از دختران و زنان محروم دوره­های کارآموزی برگزار و ایجاد شغل نماید.
== نیز نگاه کنید به ==
----[i] - Project Hope .
[[مدیریت آموزش و پرورش در چین معاصر]]؛ [[منابع مالی بخش آموزش در چین]]؛ [[پروژه های آموزشی دولتی در چین]]


[ii] - Project Spring Bud .
== منبع اصلی ==
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>
 
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:طرح های کلان، نوآوری ها و تجارب در ارتباط با کودکان]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۴:۴۵

آموزش روستایی در چین، قابل بازیابی از: https://www.yjc.ir/fa/news/4205644/%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

اجرای پروژه‌های آموزشی غیردولتی هم­چون «پروژه‌ی امید» (Project Hope) و «پروژه­‌ی غنچه­ ی بهار» (Project Spring Bud) و پروژه‌های دولتی «آموزش اجباری 9 ساله» و «آموزش اجباری روستایی» از جمله نهادهایی هستند که در کنار وزارت آموزش و پرورش در امر توسعه‌ی آموزشی تلاش‌های فراوانی نموده‌­اند.

پروژه‌ی آموزشی «امید»

در دهه‌ی 1990 میلادی، از سوی بنیاد توسعه‌ی جوانان چین، پروژه‌ی آموزشی «امید» با هدف جلوگیری، کاهش، و به تحصیل بازگرداندن دانش آموزانی که به دلایل اقتصادی از ادامه‌ی تحصیل باز می­مانند، به ویژه در مناطق محروم و روستایی، تأسیس شد. منابع مالی این پروژه از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی از داخل و خارج کشور تأمین می‌گردد. «پروژه‌ی امید» گسترده ترین نهاد غیردولتی است که طی 20 سال گذشته توانسته بیش از 2/3 میلیارد یوان کمک‌های مردمی جمع آوری و از این طریق 9/2 میلیون دانش آموز ترک تحصیل کرده را برای ادامه‌ی تحصیل کمک مالی کند. این پروژه هم­چنین هزینه‌ی ساخت 12700 باب مدرسه، و برگزاری دوره‌های باز آموزی معلمان 30 هزار روستا را تأمین کند. این پروژه در تغییر سرنوشت دانش آموزان بسیاری مؤثر بوده و حساسیت دولت و جامعه را نسبت به ضرورت توسعه‌ی آموزش در مناطق محروم کشور جلب نموده است.

پروژه‌ی آموزشی «غنچه­ ی بهار»

این پروژه در سال 1989 میلادی، از سوی بنیاد کودکان و نوجوانان چین راه اندازی شد. هدف این پروژه بازگرداندن دانش آموزان دختر ترک تحصیل کرده در مناطق محروم به مدرسه و ادامه­ ی تحصیل آن­ ها بود. بودجه­ ی این پروژه از منابع مختلف غیردولتی تأمین می­ شود. این تشکیلات تا سال 2007 میلادی، بیش از 600 میلیون یوان کمک مردمی جمع آوری و از آن برای کمک به بازگردان ۱/۷ میلیون از دختران ترک تحصیل کرده ­ی 30 استان و منطقه به مدرسه جهت ادامه­ ی تحصیل استفاده کرده و بیش از 600 مدرسه­ ی دخترانه و 5000 کلاس در این مناطق ایجاد کرده است. این پروژه هم­چنین، توانسته برای 416 هزار از دختران و زنان محروم دوره­ های کارآموزی برگزار و ایجاد شغل نماید.

نیز نگاه کنید به

مدیریت آموزش و پرورش در چین معاصر؛ منابع مالی بخش آموزش در چین؛ پروژه های آموزشی دولتی در چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی