صنعت گردشگری افغانستان: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۷۷: | خط ۷۷: | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
* [[ | * [[صنعت گردشگری کانادا]] | ||
* [[ | * [[صنعت گردشگری ژاپن]] | ||
* [[صنعت گردشگری کوبا]] | |||
* [[صنعت گردشگری لبنان]] | |||
* [[صنعت گردشگری مصر]] | |||
* [[صنعت گردشگری روسیه]] | |||
* [[صنعت گردشگری سنگال]] | |||
* [[صنعت گردشگری در چین]] | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ ۹ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۸
قبل از بروز جنگهای داخلی از دهه ۱۹۷۰ به بعد، گردشگری و توریسم یکی از اقلام درآمد افغانستان را تشکیل میداد. آثار طبیعی و تاریخی جذاب در افغانستان زیاد است و جهانگردان را به طرف خود جلب میکند؛ ولی دو عامل عمده مانع از توسعه صنعت توریسم شده است:
۱ - بروز بیثباتی، ناامنی و جنگهای داخلی در افغانستان؛ ۲- فقدان هتلها و امکانات حملونقل برای جابهجایی و اسکان گردشگران.
بعد از برکناری طالبان، شرایط برای گردشگری بهتر و تعداد گردشگران بیشتر شده است؛ ولی تا رسیدن به مرحله مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. آمارهای دقیق راجعبه تعداد گردشگران و درآمدهای حاصل از آن در یکی دو دهه اخیر ارائه نشده و اطلاعات موجود بیشتر قدیمیاند.
شمار گردشگران و درآمدهای حاصل از آن:
|
|
|
|
| |||
|
|
|
|
| |||
|
|
|
|
منبع:[۱]
تعداد گردشگران برای سال ۲۰۰۲ نیز حدود ۴ هزار نفر و درآمد حاصله یکمیلیون دلار برآورد شد.[۲]
نیز نگاه کنید به
- صنعت گردشگری کانادا
- صنعت گردشگری ژاپن
- صنعت گردشگری کوبا
- صنعت گردشگری لبنان
- صنعت گردشگری مصر
- صنعت گردشگری روسیه
- صنعت گردشگری سنگال
- صنعت گردشگری در چین