پرش به محتوا

صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «با وجود برداشت رایج عمومی از انحطاط فکری مردم روسیه و علاقه فزآینده آن‌ها به انواع تکنولوژیکی محصولات فرهنگی، کتابخوانی مانند سابق یکی از انواع مورد علاقه گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود. طبق نظرسنجی‌های مرکز "لودا سنتر" تنها حدود یک سو...» ایجاد کرد
 
Mohammad (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۵: خط ۵:
زنان دو سوم کتابخوانان را تشکیل می‌دهند. البته زنان در مصرف انواع دیگر محصولات فرهنگی هم فعال هستند. آنها بیشتر از مردان برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند.
زنان دو سوم کتابخوانان را تشکیل می‌دهند. البته زنان در مصرف انواع دیگر محصولات فرهنگی هم فعال هستند. آنها بیشتر از مردان برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند.


درحال حاضر کتاب ناگزیر باید با [[تلویزیون در روسیه|تلویزیون]]، [[رادیو در روسیه|رادیو]]، [[اینترنت در روسیه|اینترنت]]، برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای و صنعت تفریح رقابت کند. ناشران و کتابفروشان در این رقابت شدید به دنبال راه‌های تازه جلب مشتریان هستند<ref>کرمی، جهانگیر (1392). جامعه و فرهنگ [[روسیه]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،</ref>.
درحال حاضر کتاب ناگزیر باید با [[تلویزیون در روسیه|تلویزیون]]، [[رادیو در روسیه|رادیو]]، [[اینترنت در روسیه|اینترنت]]، برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای و صنعت تفریح رقابت کند. ناشران و کتابفروشان در این رقابت شدید به دنبال راه‌های تازه جلب مشتریان هستند<ref>کرمی، جهانگیر (1392). جامعه و فرهنگ [[روسیه]]. تهران: [https://alhoda.ir موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، جلد1، ص. 297-300.</ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی در چین]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی سنگال]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی ژاپن]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی فرانسه]]


* [[صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا]]
== کتابشناسی ==
 
<references />
* [[صنایع و کالاهای فرهنگی در چین]]
 
* [[صنایع و کالاهای فرهنگی سنگال]]


== کتابشناسی ==
== نویسنده مقاله ==
جهانگیر کرمی
[[رده:رسانه]]

نسخهٔ ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۵:۵۷

با وجود برداشت رایج عمومی از انحطاط فکری مردم روسیه و علاقه فزآینده آن‌ها به انواع تکنولوژیکی محصولات فرهنگی، کتابخوانی مانند سابق یکی از انواع مورد علاقه گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

طبق نظرسنجی‌های مرکز "لودا سنتر" تنها حدود یک سوم مردم روسیه قطعا کتاب نمی‌خوانند که طی ده سال اخیر این رقم تغییری نکرده است. کمتر از همه شهروندانی با تحصیلات ابتدایی، مسن(بالای 60 سال) و روستاییان کتاب می‌خوانند. از سوی دیگر ساکنان کلان شهرها در سنین جوان و متوسط با تحصیلات عالی بیشتر از همه به کتاب علاقه دارند.

زنان دو سوم کتابخوانان را تشکیل می‌دهند. البته زنان در مصرف انواع دیگر محصولات فرهنگی هم فعال هستند. آنها بیشتر از مردان برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند.

درحال حاضر کتاب ناگزیر باید با تلویزیون، رادیو، اینترنت، برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای و صنعت تفریح رقابت کند. ناشران و کتابفروشان در این رقابت شدید به دنبال راه‌های تازه جلب مشتریان هستند[۱].

نیز نگاه کنید به

صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا؛ صنایع و کالاهای فرهنگی در چین؛ صنایع و کالاهای فرهنگی سنگال؛ صنایع و کالاهای فرهنگی ژاپن؛ صنایع و کالاهای فرهنگی فرانسه

کتابشناسی

  1. کرمی، جهانگیر (1392). جامعه و فرهنگ روسیه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد1، ص. 297-300.

نویسنده مقاله

جهانگیر کرمی