خبرگزاری ها و سازمان های رسانه ای در قطر
خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در ماه می سال 1975 تأسیس شد. این خبرگزاری چندین نشریه به زبانهای انگلیسی، عربی، اسپانیولی و پرتغالی منتشر میکند. بر اساس فرمان جدیدی که از سوی امیر قطر صادر شد، خبرگزاری قطر با برخورداری از بودجهی مستقل و قوانین جدید، برای مبدل شدن به یک بنگاه خبری قوی، مورد حمایت و تقویت دولت قرار گرفته است. خبرگزاری یادشده براساس یادداشت تفاهم امضا شده با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران همکاری میكند و مبادلهی خبر دارد.
قطر، پیش از این دارای یک «سازمان تبلیغاتی خارجی» بود که به دنبال تغییر و تحولات اداری اخیر و تشکیل کابینهی جدید در این کشور در خبرگزاری رسمی قطر (قنا) ادغام شد و به عنوان ادارهی کل تبلیغات یا مطبوعات خارجی، برای مشارکت در ترسیم چهرهی قطر برای مخاطبان بینالمللی و آشنایی سایر کشورها با قطر در تمامی زمینهها و استوار کردن روابط با مؤسسات و سازمانهای تبلیغاتی خارجی، فعالیت میکند.[۱]
نیز نگاه کنید به
خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در آرژانتین؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در کانادا؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در روسیه؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در ژاپن؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در کوبا؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در تونس؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در چین؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در افغانستان؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در سنگال؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در فرانسه؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در مالی؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در زیمبابوه؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در تایلند؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در اوکراین؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در اسپانیا؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در اردن؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در اتیوپی؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در سیرالئون؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در گرجستان؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در تاجیکستان؛ خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در سریلانکا
کتابشناسی
- ↑ احمدی، محمد مهدی(1393). جامعه و فرهنگ قطر. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(دردست انتشار).