ساختار و سیاست های آموزشی اتیوپی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از :
ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از:


دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم)
دوره هشت ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|ابتدایی]] شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمو‌می ابتدایی (سال‌های پنجم تا هشتم)


250
دوره دو ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|متوسطه]] عمو‌می‌(سال‌های نهم و دهم)


دوره دو ساله [[آموزش های ابتدایی و متوسطه اتیوپی|متوسطه]] نهایی (سال‌‌های یازدهم و دوازدهم)


دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم)
بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمو‌می در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال‌‌های دهم و دوازدهم برگزار ‌می‌گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه‌ای (که جایگزین آزمون‌های پیشین شده‌اند) انجام ‌می‌شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هر چند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور [[اتیوپی]] نیست و در زمینه‌‌هایی همچون امکانات آموزشی، ارتباطات و کیفیت آموزشی دارای ضعف‌‌هایی اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادی نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود<ref>برگرفته از http;//www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011</ref><ref>عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 250-251.</ref>.


دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمون‌های پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هرچند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور [[اتیوپی]] نیست و در زمینه هایی همچون امکانات آموزشی ، ارتباطات و کیفیت آموزشی داراي ضعف هایي اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادي نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود.
== نیز نگاه کنید به ==
[[ساختار و سیاست های آموزشی کانادا]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی روسیه]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی افغانستان]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی تونس]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی ژاپن]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی کوبا]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی لبنان]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی مصر]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی سنگال]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی آرژانتین]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی فرانسه]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی مالی]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی سودان]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی ساحل عاج]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی زیمبابوه]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی اوکراین]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی اسپانیا]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی اردن]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی تایلند]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی سیرالئون]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی قطر]].


'''www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011'''
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۱۶ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۰:۲۵

ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از:

دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمو‌می ابتدایی (سال‌های پنجم تا هشتم)

دوره دو ساله متوسطه عمو‌می‌(سال‌های نهم و دهم)

دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال‌‌های یازدهم و دوازدهم)

بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمو‌می در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال‌‌های دهم و دوازدهم برگزار ‌می‌گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه‌ای (که جایگزین آزمون‌های پیشین شده‌اند) انجام ‌می‌شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هر چند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور اتیوپی نیست و در زمینه‌‌هایی همچون امکانات آموزشی، ارتباطات و کیفیت آموزشی دارای ضعف‌‌هایی اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادی نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

ساختار و سیاست های آموزشی کانادا؛ ساختار و سیاست های آموزشی روسیه؛ ساختار و سیاست های آموزشی افغانستان؛ ساختار و سیاست های آموزشی تونس؛ ساختار و سیاست های آموزشی ژاپن؛ ساختار و سیاست های آموزشی کوبا؛ ساختار و سیاست های آموزشی لبنان؛ ساختار و سیاست های آموزشی مصر؛ ساختار و سیاست های آموزشی سنگال؛ ساختار و سیاست های آموزشی آرژانتین؛ ساختار و سیاست های آموزشی فرانسه؛ ساختار و سیاست های آموزشی مالی؛ ساختار و سیاست های آموزشی سودان؛ ساختار و سیاست های آموزشی ساحل عاج؛ ساختار و سیاست های آموزشی زیمبابوه؛ ساختار و سیاست های آموزشی اوکراین؛ ساختار و سیاست های آموزشی اسپانیا؛ ساختار و سیاست های آموزشی اردن؛ ساختار و سیاست های آموزشی تایلند؛ ساختار و سیاست های آموزشی سیرالئون؛ ساختار و سیاست های آموزشی قطر.

کتابشناسی

  1. برگرفته از http;//www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011
  2. عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 250-251.