پرش به محتوا

سیاستگذاری فرهنگی قطر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Karimian (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Karimian (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۸: خط ۸:
===== اهداف این برنامه =====
===== اهداف این برنامه =====


* استفاده از [[فرهنگ جمع آوری كتاب در چین|فرهنگ]] بعنوان منبر برای غرور [[ملی گرايی عربی در اردن|ملی]] و تشویق برای آشنایی با سایر فرهنگ‌ها؛
* استفاده از فرهنگ بعنوان منبر برای غرور ملی و تشویق برای آشنایی با سایر فرهنگ‌ها؛
* افزایش شرکت [[جوانان در عراق|جوانان]] در حرکت‌های فرهنگی؛
* افزایش شرکت جوانان در حرکت‌های فرهنگی؛
* سرمایه‌گذاری بخش [[ارتباطات فرهنگی بین ­المللی سوریه|ارتباطات]] و [[رسانه خبری اینترنتی سریلانکا|رسانه]] بعنوان ابزاری و برای سیاست‌های فرهنگی.
* سرمایه‌گذاری بخش ارتباطات و رسانه بعنوان ابزاری و برای سیاست‌های فرهنگی.


===== برنامه‌ها =====
===== برنامه‌ها =====


* برنامه‌ حمایت [[مالی]] از فعالیت‌های فرهنگی؛
* برنامه‌ حمایت [[مالی]] از فعالیت‌های فرهنگی؛
* برنامه [[فرهنگ جمع آوری كتاب در چین|فرهنگ]] [[هویت ملی در اوکراین|هویت]] [[ملی شدن کانال سوئز|ملی]]؛
* برنامه فرهنگ [[هویت ملی در قطر|هویت ملی]]؛
* برنامه مجمع فرهنگی برای [[جوانان در کانادا|جوانان]]؛
* برنامه مجمع فرهنگی برای جوانان؛
* بروز رسانی سایت رسمی [[وزارت فرهنگ تاجیکستان|وزارت فرهنگ]].
* بروز رسانی سایت رسمی وزارت فرهنگ.


==== نتیجه دوم ====
==== نتیجه دوم ====
خط ۲۴: خط ۲۴:
===== اهداف این برنامه =====
===== اهداف این برنامه =====


* استفاده از [[فرهنگ حجاب در افغانستان|فرهنگ]] برای آموزش [[جوانان در عراق|جوانان]]. ایجاد اعتماد به نفس و کمک برای استفاده از تمام نیروهای پنهانشان؛
* استفاده از فرهنگ برای آموزش جوانان. ایجاد اعتماد به نفس و کمک برای استفاده از تمام نیروهای پنهانشان؛
* آماده‌سازی استعدادهای [[جوانان در کانادا|جوانان]] و شکوفایی آنها.
* آماده‌سازی استعدادهای جوانان و شکوفایی آنها.


===== برنامه‌ها =====
===== برنامه‌ها =====


* مؤسسه هنرهای تجسمی؛
* مؤسسه هنرهای تجسمی؛
* مرکز [[صنایع دستی در اردن|صنایع دستی]]؛
* مرکز [[صنایع دستی در قطر|صنایع دستی]]؛
* برنامه‌های ادغام [[فرهنگ خارجی در سنگال|فرهنگ]] در قواعد درسی؛
* برنامه‌های ادغام فرهنگ در قواعد درسی؛
* پروژه کارگاه آموزشی در بخشهای هنری مختلف.
* پروژه کارگاه آموزشی در بخشهای هنری مختلف.


==== نتیجه سوم ====
==== نتیجه سوم ====
بهبود مدیریت منابع و [[میراث فرهنگی کردستان عراق|میراث فرهنگی]] و تقویت آن.
بهبود مدیریت منابع و میراث فرهنگی و تقویت آن.


===== اهداف برنامه =====
===== اهداف برنامه =====


* بررسی قانون سیتم‌های مرتبط به حمایت از [[میراث فرهنگی کردستان عراق|میراث فرهنگی]] و بروز رسانی آن؛
* بررسی قانون سیتم‌های مرتبط به حمایت از میراث فرهنگی و بروز رسانی آن؛
* توسعه مدیریت منابع [[میراث فرهنگی کردستان عراق|میراث فرهنگی]].
* توسعه مدیریت منابع میراث فرهنگی.


===== برنامه‌ها =====
===== برنامه‌ها =====


* بررسی و بروزرسانی و اصلاح قانون آثار هنری؛
* بررسی و بروزرسانی و اصلاح قانون آثار هنری؛
* پروژه حمایت از [[فرهنگ حجاب در افغانستان|فرهنگ]] غواصی لولو و سعی بر ثبت آن در لیست جهانی؛
* پروژه حمایت از فرهنگ غواصی لولو و سعی بر ثبت آن در لیست جهانی؛
* پروژه توسعه امکان تاریخی؛
* پروژه توسعه امکان تاریخی؛
* اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی.
* اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی.
خط ۵۵: خط ۵۵:


* جذب و پرورش استعدادهای کیفیت دار در عین حال توسعه بخش فرهنگی؛
* جذب و پرورش استعدادهای کیفیت دار در عین حال توسعه بخش فرهنگی؛
* تنوع فعالیت‌های فرهنگی برای [[جوانان در کانادا|جوانان]] و [[هنرمندان و خوشنویسان مشهور چین باستان|هنرمندان]].
* تنوع فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان و هنرمندان.


===== برنامه‌ها =====
===== برنامه‌ها =====


* جشنواره [[ملی شدن کانال سوئز|ملی]] فرهنگی سالانه؛
* جشنواره ملی فرهنگی سالانه؛
* جشنواره [[ملی گرایی مصری|ملی]] [[تئاتر حلب|تئاتر]] سالانه؛
* جشنواره ملی [[تئاتر و هنرهای نمایشی قطر|تئاتر]] سالانه؛
* تأسیس سالن [[تئاتر حلب|تئاتر]]؛
* تأسیس سالن [[تئاتر و هنرهای نمایشی قطر|تئاتر]]؛
* حمایت از تئاتر [[کودکان در عراق|کودک]]؛
* حمایت از [[تئاتر و هنرهای نمایشی قطر|تئاتر]] کودک؛
* پروژه آماده‌سازی [[هنرمندان نقاشی قهوه خانه‌ای در سودان|هنرمندان]]؛
* پروژه آماده‌سازی هنرمندان؛
* برنامه‌هایی برای حمایت از استعدادها.
* برنامه‌هایی برای حمایت از استعدادها.


==== نتیجه پنجم ====
==== نتیجه پنجم ====
تقویت تایید [[فرهنگ حجاب در افغانستان|فرهنگ]] در [[جامعه آرژانتین|جامعه]].
تقویت تایید فرهنگ در [[جامعه قطر|جامعه]].


===== اهداف =====
===== اهداف =====


* تشویق برای اهمیت دادن به [[فرهنگ تایلندی|فرهنگ]] بوسیله توسعه اطلاع‌رسانی؛
* تشویق برای اهمیت دادن به فرهنگ بوسیله توسعه اطلاع‌رسانی؛
* تشویق حرکت مطالعات علمی که از توسعه و پیشرفت [[فرهنگ خارجی در سنگال|فرهنگ]] حمایت می‌کند؛
* تشویق حرکت مطالعات علمی که از توسعه و پیشرفت فرهنگ حمایت می‌کند؛
* توسعه [[کتابخانه دانشگاه الفارابی|کتابخانه]] در [[کشورها و مجامع تاثیرگذار دینی مذهبی در ساحل عاج|کشور]]؛
* توسعه کتابخانه در کشور؛
* توسعه مهارت کتابخوانی در بین نسل‌ها.
* توسعه مهارت کتابخوانی در بین نسل‌ها.


خط ۷۹: خط ۷۹:


* پروژه مجموعه اطلاعات فرهنگی؛
* پروژه مجموعه اطلاعات فرهنگی؛
* برنامه برای حمایت از [[تحقیقات در نظام آموزشی فرانسه|تحقیقات]] علمی در بخش فرهنگی؛
* برنامه برای حمایت از تحقیقات علمی در بخش فرهنگی؛
* مسابقه می در خصوص پژوهش فرهنگی در بخش پژوهشگرهای [[جوان زه، اندیشمند تائویی|جوان]]؛
* مسابقه می در خصوص پژوهش فرهنگی در بخش پژوهشگرهای جوان؛
* بازسازی ساختمان [[كتابخانه ملی لبنان|کتابخانه ملی]] [[قطر]]؛
* بازسازی ساختمان کتابخانه ملی [[قطر]]؛
* پروژه ایجاد شبکه اینترنتی ویژه [[کتابخانه اسکندریه مصر|کتابخانه]]؛
* پروژه ایجاد شبکه اینترنتی ویژه کتابخانه؛
* پروژه تأسیس کتابخانه [[کودکان خیابانی در اتیوپی|کودک]]؛
* پروژه تأسیس کتابخانه کودک؛
* حمایت [[ملی گرايی عربی در اردن|ملی]] و تشویق [[کودکان خیابانی در اتیوپی|کودکان]] جهت کتابخوانی تحت نام (لنقرا لقطر) بخوانیم برای [[قطر]].
* حمایت ملی و تشویق کودکان جهت کتابخوانی تحت نام (لنقرا لقطر) بخوانیم برای [[قطر]].


سیاست گذاری در حوزه فرهنگی کشور [[قطر]] توسط شیخه [[موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ|موزه]] بنت ناصرالمسند شکل می‌گیرد وهدایت می‌گردد.
سیاست گذاری در حوزه فرهنگی کشور [[قطر]] توسط شیخه [[موزه ملی قطر|موزه]] بنت ناصرالمسند شکل می‌گیرد وهدایت می‌گردد.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۹ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۱:۳۷

دراین خصوص می‌توان به استراتژی پنج ساله بخش فرهنگی کشور قطرسال 2011 الی 2016

اشاره نمود و به شرح مختصری ازآن پرداخت.

نتیجه اول

افزایش تقاضا برای فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از آن.

اهداف این برنامه
  • استفاده از فرهنگ بعنوان منبر برای غرور ملی و تشویق برای آشنایی با سایر فرهنگ‌ها؛
  • افزایش شرکت جوانان در حرکت‌های فرهنگی؛
  • سرمایه‌گذاری بخش ارتباطات و رسانه بعنوان ابزاری و برای سیاست‌های فرهنگی.
برنامه‌ها
  • برنامه‌ حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی؛
  • برنامه فرهنگ هویت ملی؛
  • برنامه مجمع فرهنگی برای جوانان؛
  • بروز رسانی سایت رسمی وزارت فرهنگ.

نتیجه دوم

شرکت بیش از حد جوانان در فعالیت‌های فرهنگی و تقدیر از آنان.

اهداف این برنامه
  • استفاده از فرهنگ برای آموزش جوانان. ایجاد اعتماد به نفس و کمک برای استفاده از تمام نیروهای پنهانشان؛
  • آماده‌سازی استعدادهای جوانان و شکوفایی آنها.
برنامه‌ها
  • مؤسسه هنرهای تجسمی؛
  • مرکز صنایع دستی؛
  • برنامه‌های ادغام فرهنگ در قواعد درسی؛
  • پروژه کارگاه آموزشی در بخشهای هنری مختلف.

نتیجه سوم

بهبود مدیریت منابع و میراث فرهنگی و تقویت آن.

اهداف برنامه
  • بررسی قانون سیتم‌های مرتبط به حمایت از میراث فرهنگی و بروز رسانی آن؛
  • توسعه مدیریت منابع میراث فرهنگی.
برنامه‌ها
  • بررسی و بروزرسانی و اصلاح قانون آثار هنری؛
  • پروژه حمایت از فرهنگ غواصی لولو و سعی بر ثبت آن در لیست جهانی؛
  • پروژه توسعه امکان تاریخی؛
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی.

نتیجه چهارم

افزایش تعداد استعدادهای با کیفیت بالا در بخش فرهنگی.

اهداف
  • جذب و پرورش استعدادهای کیفیت دار در عین حال توسعه بخش فرهنگی؛
  • تنوع فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان و هنرمندان.
برنامه‌ها
  • جشنواره ملی فرهنگی سالانه؛
  • جشنواره ملی تئاتر سالانه؛
  • تأسیس سالن تئاتر؛
  • حمایت از تئاتر کودک؛
  • پروژه آماده‌سازی هنرمندان؛
  • برنامه‌هایی برای حمایت از استعدادها.

نتیجه پنجم

تقویت تایید فرهنگ در جامعه.

اهداف
  • تشویق برای اهمیت دادن به فرهنگ بوسیله توسعه اطلاع‌رسانی؛
  • تشویق حرکت مطالعات علمی که از توسعه و پیشرفت فرهنگ حمایت می‌کند؛
  • توسعه کتابخانه در کشور؛
  • توسعه مهارت کتابخوانی در بین نسل‌ها.
برنامه‌ها
  • پروژه مجموعه اطلاعات فرهنگی؛
  • برنامه برای حمایت از تحقیقات علمی در بخش فرهنگی؛
  • مسابقه می در خصوص پژوهش فرهنگی در بخش پژوهشگرهای جوان؛
  • بازسازی ساختمان کتابخانه ملی قطر؛
  • پروژه ایجاد شبکه اینترنتی ویژه کتابخانه؛
  • پروژه تأسیس کتابخانه کودک؛
  • حمایت ملی و تشویق کودکان جهت کتابخوانی تحت نام (لنقرا لقطر) بخوانیم برای قطر.

سیاست گذاری در حوزه فرهنگی کشور قطر توسط شیخه موزه بنت ناصرالمسند شکل می‌گیرد وهدایت می‌گردد.

نیز نگاه کنید به

سیاست های فرهنگی چین؛ سیاستگذاری فرهنگی روسیه؛ سياست فرهنگی ژاپن؛ سیاستگذاری فرهنگی کانادا؛ سیاستگذاری فرهنگی کوبا؛ سیاستگذاری فرهنگی لبنان؛ سیاستگذاری فرهنگی مصر؛ سیاستگذاری فرهنگی سنگال؛ سیاستگذاری فرهنگی فرانسه؛ سیاستگذاری فرهنگی ساحل عاج؛ سیاستگذاری فرهنگی کشور مالی؛ سیاستگذاری فرهنگی سوریه؛ سیاستگذاری فرهنگی سودان؛ سیاستگذاری فرهنگی تایلند؛ سیاستگذاری فرهنگی اوکراین؛ سیاستگذاری فرهنگی اسپانیا؛ سیاستگذاری فرهنگی اردن؛ سیاستگذاری فرهنگی زیمبابوه؛ سیاستگذاری فرهنگی سیرالئون؛ سیاستگذاری فرهنگی اتیوپی

منبع اصلی

احمدی، محمد مهدی(1393). جامعه و فرهنگ قطر. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(دردست انتشار).

نویسنده مقاله

محمد مهدی احمدی