نقاشی و مجسمه‌سازی آرژانتین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''نقاشی و مجسمه‌سازی''' شاید یکی از مرموزترین شخصیت‌های فرهنگ آرژانتین، اسکار آگوستین الساندرو شولتز سولاری، «آکا» زول سولار، است که سبک آبرنگ و نقاشی غیرمتعارف آن در رسانه‌ها افراد بیشماری را در موزه‌های سراسر دنیا به خود جلب نمود. او همچ...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
'''نقاشی و مجسمه‌سازی'''
شاید یکی از مرموزترین شخصیت‌های فرهنگ [[آرژانتین]]، اسکار آگوستین الساندرو شولتز سولاری، «آکا» زول سولار، است که سبک آبرنگ و نقاشی غیرمتعارف آن در رسانه‌ها افراد بیشماری را در موزه‌های سراسر دنیا به خود جلب نمود. او همچنین دو زبان تصویری را اختراع کرد. آثار سفیدبرفی لوپز در سبک هنر ناشیانه، امیلیو پتوروتی کوبیست، آنتونیو برنی در سبک نوی مجازی، و همچنین فرناندو فادر و گولیرمو کوییتکا در سطح جهانی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.


شاید یکی از مرموزترین شخصیت‌های فرهنگ آرژانتین، اسکار آگوستین الساندرو شولتز سولاری، «آکا» زول سولار، است که سبک آبرنگ و نقاشی غیرمتعارف آن در رسانه‌ها افراد بیشماری را در موزه‌های سراسر دنیا به خود جلب نمود. او همچنین دو زبان تصویری را اختراع کرد. آثار سفیدبرفی لوپز در سبک هنر ناشیانه، امیلیو پتوروتی کوبیست، آنتونیو برنی در سبک نوی مجازی، و همچنین فرناندو فادر و گولیرمو کوییتکا در سطح جهانی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.
بنیتو کوئنکوئلا مارتین، یکی از بزرگترین نقاشان آرژانتینی است که در قرن بیستم زندگی کرده و نه تنها در [[آرژانتین]] که در اروپا شناخته شده است. وی یک نقاش «نمای نزدیک» شمرده می‌شود.آثار هنری و سبک نقاشی‌های مارتین، کاملا متأثر از فضای کارگری و فقیریست که وی در آن رشد کرده و بزرگ شده است. منطقه کارگرنشین (لابوکا) [[بوئنوس‌آیرس]] که او در آن متولد و سال‌های متمادی از عمر خود را آنجا سپری کرده، الهام‌بخش اکثر آثار مارتین است<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص310-311.</ref>.
==نیز نگاه کنید به==
[[نقاشی سیرالئون]]؛ [[نقاشی ژاپن]]؛ [[نقاشی روسیه]]؛ [[نقاشی افغانستان]]؛ [[نقاشی تونس]]؛ [[نقاشی کوبا]]؛ [[نقاشی لبنان]]؛ [[نقاشی مصر]]؛ [[هنر نقاشی در چین]]؛ [[نقاشی سنگال]]؛ [[نقاشی در مالی]]؛ [[نقاشی در ساحل عاج]]؛ [[نقاشی تایلند]]؛ [[نقاشی اسپانیا]]؛ [[نقاشی در اردن]]؛ [[نقاشی در اتیوپی]]؛ [[نقاشی قطر]]؛ [[نقاشی و مجسمه سازی در قزاقستان]]؛ [[نقاشی تاجیکستان]]؛ [[نقاشی بنگلادش]]؛ [[نقاشی سریلانکا]]


بنیتو کوئنکوئلا مارتین، یکی از بزرگترین نقاشان آرژانتینی است که در قرن بیستم زندگی کرده و نه تنها در آرژانتین که در اروپا شناخته شده است. وی یک نقاش «نمای نزدیک» شمرده می‌شود.آثار هنری و سبک نقاشی‌های مارتین، کاملا متأثر از فضای کارگری و فقیریست که وی در آن رشد کرده و بزرگ شده است. منطقه کارگرنشین (لابوکا) بوئنوس‌آیرس که او در آن متولد و سال‌های متمادی از عمر خود را آنجا سپری کرده، الهام‌بخش اکثر آثار مارتین است.
==کتابشناسی==
<references />
[[رده:هنرهای تجسمی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۲۱

شاید یکی از مرموزترین شخصیت‌های فرهنگ آرژانتین، اسکار آگوستین الساندرو شولتز سولاری، «آکا» زول سولار، است که سبک آبرنگ و نقاشی غیرمتعارف آن در رسانه‌ها افراد بیشماری را در موزه‌های سراسر دنیا به خود جلب نمود. او همچنین دو زبان تصویری را اختراع کرد. آثار سفیدبرفی لوپز در سبک هنر ناشیانه، امیلیو پتوروتی کوبیست، آنتونیو برنی در سبک نوی مجازی، و همچنین فرناندو فادر و گولیرمو کوییتکا در سطح جهانی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

بنیتو کوئنکوئلا مارتین، یکی از بزرگترین نقاشان آرژانتینی است که در قرن بیستم زندگی کرده و نه تنها در آرژانتین که در اروپا شناخته شده است. وی یک نقاش «نمای نزدیک» شمرده می‌شود.آثار هنری و سبک نقاشی‌های مارتین، کاملا متأثر از فضای کارگری و فقیریست که وی در آن رشد کرده و بزرگ شده است. منطقه کارگرنشین (لابوکا) بوئنوس‌آیرس که او در آن متولد و سال‌های متمادی از عمر خود را آنجا سپری کرده، الهام‌بخش اکثر آثار مارتین است[۱].

نیز نگاه کنید به

نقاشی سیرالئون؛ نقاشی ژاپن؛ نقاشی روسیه؛ نقاشی افغانستان؛ نقاشی تونس؛ نقاشی کوبا؛ نقاشی لبنان؛ نقاشی مصر؛ هنر نقاشی در چین؛ نقاشی سنگال؛ نقاشی در مالی؛ نقاشی در ساحل عاج؛ نقاشی تایلند؛ نقاشی اسپانیا؛ نقاشی در اردن؛ نقاشی در اتیوپی؛ نقاشی قطر؛ نقاشی و مجسمه سازی در قزاقستان؛ نقاشی تاجیکستان؛ نقاشی بنگلادش؛ نقاشی سریلانکا

کتابشناسی

  1. خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ آرژانتین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص310-311.