آموزش عالی تایلند: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Ministry of University Affairsض.jpg|بندانگشتی|Ministry of University Affairs وزارت امور دانشگاهی]]دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات آموزش عالی زیر نظارت وزارت امور دانشگاهی(Ministry of University Affairs) قرار دارند و در آن‌ها رشته‌های گوناگونی همچون پزشکی، علوم انسانی، هنرهای زیبا، اطلاع‌رسانی و تکنولوژی تدریس می‌شود. با این همه، بسیاری از دانشجویان ادامه تحصیل در رشته‌های حقوق و مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های غربی خارج از کشور یا در شعب داخلی دانشگاه‌های غربی را ترجیح می‌دهند. در ۲۰۰۱ با ارتقاءی بسیاری از مؤسسات آموزش عالی به سطح دانشگاه، شمار دانشگاه‌های [[تایلند]] به‌طور ناگهانی افزایش یافت. در این طرح بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دولتی عنوان دانشگاه به خود گرفتند<ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.280.</ref>.  
دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات آموزش عالی زیر نظارت وزارت امور دانشگاهی(Ministry of University Affairs) قرار دارند و در آن‌ها رشته‌های گوناگونی همچون پزشکی، علوم انسانی، هنرهای زیبا، اطلاع‌رسانی و تکنولوژی تدریس می‌شود. با این همه، بسیاری از دانشجویان ادامه تحصیل در رشته‌های حقوق و مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های غربی خارج از کشور یا در شعب داخلی دانشگاه‌های غربی را ترجیح می‌دهند. در ۲۰۰۱ با ارتقاءی بسیاری از مؤسسات آموزش عالی به سطح دانشگاه، شمار دانشگاه‌های [[تایلند]] به‌طور ناگهانی افزایش یافت. در این طرح بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دولتی عنوان دانشگاه به خود گرفتند<ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.280.</ref>.  


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[آموزش عالی کانادا]]؛ [[آموزش عالی روسیه]]؛ [[آموزش عالی افغانستان]]؛ [[آموزش عالی تونس]]؛ [[آموزش عالی ژاپن]]؛ [[آموزش عالی کوبا]]؛ [[آموزش عالی لبنان]]؛ [[آموزش عالی مصر]]؛ [[آموزش عالی در چین]]؛ [[آموزش عالی سنگال]]؛ [[آموزش عالی فرانسه]]؛ [[آموزش عالی مالی]]؛ [[آموزش عالی سودان]]؛ [[آموزش عالی ساحل عاج]]؛ [[آموزش عالی زیمبابوه]]؛ [[آموزش عالی اوکراین]]؛ [[آموزش عالی اسپانیا]]؛ [[آموزش عالی اردن]]؛ [[آموزش عالی اتیوپی]]؛ [[آموزش عالی سیرالئون]]؛ [[آموزش عالی قطر]].
[[آموزش عالی کانادا]]؛ [[آموزش عالی روسیه]]؛ [[آموزش عالی افغانستان]]؛ [[آموزش عالی تونس]]؛ [[آموزش عالی ژاپن]]؛ [[آموزش عالی کوبا]]؛ [[آموزش عالی لبنان]]؛ [[آموزش عالی مصر]]؛ [[آموزش عالی در چین]]؛ [[آموزش عالی سنگال]]؛ [[آموزش عالی فرانسه]]؛ [[آموزش عالی مالی]]؛ [[آموزش عالی سودان]]؛ [[آموزش عالی ساحل عاج]]؛ [[آموزش عالی زیمبابوه]]؛ [[آموزش عالی اوکراین]]؛ [[آموزش عالی اسپانیا]]؛ [[آموزش عالی اردن]]؛ [[آموزش عالی اتیوپی]]؛ [[آموزش عالی سیرالئون]]؛ [[آموزش عالی قطر]]؛ [[آموزش عالی قزاقستان]]؛ [[آموزش عالی بنگلادش]]؛ [[آموزش عالی تاجیکستان]]؛ [[آموزش عالی سریلانکا]]؛ [[آموزش عالی در آرژانتین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:نظام آموزش عالی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۲ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۸:۴۳

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات آموزش عالی زیر نظارت وزارت امور دانشگاهی(Ministry of University Affairs) قرار دارند و در آن‌ها رشته‌های گوناگونی همچون پزشکی، علوم انسانی، هنرهای زیبا، اطلاع‌رسانی و تکنولوژی تدریس می‌شود. با این همه، بسیاری از دانشجویان ادامه تحصیل در رشته‌های حقوق و مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های غربی خارج از کشور یا در شعب داخلی دانشگاه‌های غربی را ترجیح می‌دهند. در ۲۰۰۱ با ارتقاءی بسیاری از مؤسسات آموزش عالی به سطح دانشگاه، شمار دانشگاه‌های تایلند به‌طور ناگهانی افزایش یافت. در این طرح بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دولتی عنوان دانشگاه به خود گرفتند[۱].

نیز نگاه کنید به

آموزش عالی کانادا؛ آموزش عالی روسیه؛ آموزش عالی افغانستان؛ آموزش عالی تونس؛ آموزش عالی ژاپن؛ آموزش عالی کوبا؛ آموزش عالی لبنان؛ آموزش عالی مصر؛ آموزش عالی در چین؛ آموزش عالی سنگال؛ آموزش عالی فرانسه؛ آموزش عالی مالی؛ آموزش عالی سودان؛ آموزش عالی ساحل عاج؛ آموزش عالی زیمبابوه؛ آموزش عالی اوکراین؛ آموزش عالی اسپانیا؛ آموزش عالی اردن؛ آموزش عالی اتیوپی؛ آموزش عالی سیرالئون؛ آموزش عالی قطر؛ آموزش عالی قزاقستان؛ آموزش عالی بنگلادش؛ آموزش عالی تاجیکستان؛ آموزش عالی سریلانکا؛ آموزش عالی در آرژانتین

کتابشناسی

  1. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.280.