سنت آراستن بدن در اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «آراستن بدن 59 آراستن بدن با رنگ های گیاهی و معدنی و تیغ زنی (81)از سنت های مردم کارو در دوره اومو به شمار می رود. تیغ زدن بر بدن به نحوی که اثر آن باقی بماند در بین مردان این قبیله به عنوان نمادی از شجاعت و دلاوری درنظر گرفته می شود چرا که مردان کار...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
آراستن بدن | آراستن بدن با رنگهای گیاهی و معدنی و تیغ زنی (Scarification) از سنتهای مردم کارو در دوره اومو به شمار میرود. تیغ زدن بر بدن به نحوی که اثر آن باقی بماند در بین مردان این قبیله به عنوان نمادی از شجاعت و دلاوری درنظر گرفته میشود چرا که مردان کارو معتقدند تا زمانی که حداقل یک دشمن، اعم از حیوان یا انسان را به قتل نرسانند، حق آراستن بدن خود به این شیوه را ندارند. این سنت آزاردهنده در میان زنان قبیله کارو نیز مرسوم است<ref name=":1">برگرفته از [http://www.mapsoftheworld.com/Ethiopia/Societyandculture http://www.Maps of the world.com/Ethiopia/Society and culture]</ref><ref>عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ [[اتیوپی]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 59-60.</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[جامعه و نظام اجتماعی اتیوپی]]؛ [[آداب و رسوم در اتیوپی]] | |||
== کتابشناسی == | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۹ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۴۰
آراستن بدن با رنگهای گیاهی و معدنی و تیغ زنی (Scarification) از سنتهای مردم کارو در دوره اومو به شمار میرود. تیغ زدن بر بدن به نحوی که اثر آن باقی بماند در بین مردان این قبیله به عنوان نمادی از شجاعت و دلاوری درنظر گرفته میشود چرا که مردان کارو معتقدند تا زمانی که حداقل یک دشمن، اعم از حیوان یا انسان را به قتل نرسانند، حق آراستن بدن خود به این شیوه را ندارند. این سنت آزاردهنده در میان زنان قبیله کارو نیز مرسوم است[۱][۲].
نیز نگاه کنید به
جامعه و نظام اجتماعی اتیوپی؛ آداب و رسوم در اتیوپی
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از http://www.Maps of the world.com/Ethiopia/Society and culture
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 59-60.