وزارت تبليغات و رسانههای اردن: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
[[وزارت تبليغات و رسانههای اردن|وزارت تبلیغات و رسانههای اردن]] در سال 1964 تأسیس شد. در ابتدا، نام آن وزارت فرهنگ و تبلیغات بود برطبق قانون سال 1978 سازمانهای | [[وزارت تبليغات و رسانههای اردن|وزارت تبلیغات و رسانههای اردن]] در سال 1964 تأسیس شد. در ابتدا، نام آن وزارت فرهنگ و تبلیغات بود برطبق [[قانون اساسی اردن|قانون]] سال 1978 سازمانهای [[تلویزیون در اردن|تلویزیون]]، [[رادیو در اردن|رادیو]]، اداره چاپ و [[نشريات دانشگاهی اردن|نشر]]، [[خبرگزاری ها و سازمانهای رسانه ای در اردن|خبرگزاری]] [[اردن]] تحت نظارت آن فعالیت میکردند. اهداف این وزارتخانه عبارت است از: | ||
* برنامهریزی و آگاهسازی فکری در کشور و ترسیم سیاستهای عمومی ادارات و مؤسسات رسمی تبلیغاتی و نظارت بر آنها؛ | * برنامهریزی و آگاهسازی فکری در کشور و ترسیم سیاستهای عمومی ادارات و مؤسسات رسمی تبلیغاتی و نظارت بر آنها؛ | ||
| خط ۶: | خط ۶: | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[نظام فرهنگی اردن]]؛ [[نهادها و سازمانهای فرهنگی اردن]] | [[نظام فرهنگی اردن]]؛ [[نهادها و سازمانهای فرهنگی اردن]]؛[[نظام فرهنگی روسیه]]؛ [[نظام فرهنگی چین]]؛ [[نظام فرهنگی تونس]]؛ [[نظام فرهنگی کوبا]]؛ [[نظام فرهنگی لبنان]]؛ [[نظام فرهنگی مصر]]؛ [[نظام فرهنگی کانادا]]؛ [[نظام فرهنگی افغانستان]]؛ [[نظام فرهنگی سودان]]؛ [[نظام فرهنگی ساحل عاج]]؛ [[نظام فرهنگی مالی]]؛ [[نظام فرهنگی ژاپن]]؛ [[نظام فرهنگی تایلند]]؛ [[نظام فرهنگی آرژانتین]]؛ [[نظام فرهنگی قطر]]؛ [[نظام فرهنگی فرانسه]]؛ [[نظام فرهنگی اسپانیا]]؛ [[نظام فرهنگی اتیوپی]]؛ [[نظام فرهنگی سوریه]]؛ [[نظام فرهنگی سیرالئون]]؛ [[نظام فرهنگی سنگال]]؛ [[نظام فرهنگی اوکراین]]؛ [[نظام فرهنگی زیمبابوه]]؛ [[نظام فرهنگی تاجیکستان]]؛ [[نظام فرهنگی قزاقستان]]؛ [[نظام فرهنگی سریلانکا]]؛ [[نظام فرهنگی بنگلادش]]؛ [[نظام فرهنگی گرجستان]] | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
نسخهٔ ۱۲ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۱:۰۰
وزارت تبلیغات و رسانههای اردن در سال 1964 تأسیس شد. در ابتدا، نام آن وزارت فرهنگ و تبلیغات بود برطبق قانون سال 1978 سازمانهای تلویزیون، رادیو، اداره چاپ و نشر، خبرگزاری اردن تحت نظارت آن فعالیت میکردند. اهداف این وزارتخانه عبارت است از:
- برنامهریزی و آگاهسازی فکری در کشور و ترسیم سیاستهای عمومی ادارات و مؤسسات رسمی تبلیغاتی و نظارت بر آنها؛
- تنظیم فعالیتهای تبلیغاتی و فکری مؤسسات تحت نظارت خود بر اساس ایمان به خداوند و حقیقتگویی و تأکید بر ارزشهای اخلاقی؛
- یجاد حس وطن دوستی و افتخار به آن و تأکید بر ارزشهایی چون عدالت و مساوات و...[۱][۲].
نیز نگاه کنید به
نظام فرهنگی اردن؛ نهادها و سازمانهای فرهنگی اردن؛نظام فرهنگی روسیه؛ نظام فرهنگی چین؛ نظام فرهنگی تونس؛ نظام فرهنگی کوبا؛ نظام فرهنگی لبنان؛ نظام فرهنگی مصر؛ نظام فرهنگی کانادا؛ نظام فرهنگی افغانستان؛ نظام فرهنگی سودان؛ نظام فرهنگی ساحل عاج؛ نظام فرهنگی مالی؛ نظام فرهنگی ژاپن؛ نظام فرهنگی تایلند؛ نظام فرهنگی آرژانتین؛ نظام فرهنگی قطر؛ نظام فرهنگی فرانسه؛ نظام فرهنگی اسپانیا؛ نظام فرهنگی اتیوپی؛ نظام فرهنگی سوریه؛ نظام فرهنگی سیرالئون؛ نظام فرهنگی سنگال؛ نظام فرهنگی اوکراین؛ نظام فرهنگی زیمبابوه؛ نظام فرهنگی تاجیکستان؛ نظام فرهنگی قزاقستان؛ نظام فرهنگی سریلانکا؛ نظام فرهنگی بنگلادش؛ نظام فرهنگی گرجستان
کتابشناسی
- ↑ العمد، الدکتورهانی(1965 - 1995م)، المؤسسات الثقافیه فی الأردن، منشورات اللجنــة العلیا لکتابــة تاریخ الأردن، ص 60
- ↑ لایقی، غلامرضا (1402). جامعه و فرهنگ اردن. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)