رادیو در آرژانتین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۳: خط ۳:
تا اوایل دهه ۱۹۳۰ رادیو [[آرژانتین]] از مرکز «تئاتر کولیسئو» پخش می‌شد و اختصاص به پخش موسیقی و بعدها تئاتر داشت. «انریکه سوسیانی» مالک اولین ایستگاه رادیویی جهان، این رادیو را در سال ۱۹۳۰ به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به یک کمپانی آمریکایی فروخت که در این زمان بالاترین رکورد برای فروش چنین شرکتی محسوب می‌شد. در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ تئاترهای رادیویی زیادی از رادیو پخش شد و هنرمندان متعددی به عنوان ستارگان جدید دنیای هنر معرفی شدند که یکی از آن‌ها خانم «اوا دوآرته» بود که بعدها به دلیل ازدواج با خوان پرون معروف شد. رادیو در اواسط دهه ۱۹۴۰ نقش مهم خود را در دنیای سیاست [[آرژانتین]] ایفا کرد.در انتخابات آن دوره، تبلیغ هنرمندان رادیو به نفع پرون، نقش مهمی در شناخت مردم سراسر کشور از پرون داشت<ref name=":0">برگرفته از https://www.camouflagecomics.com</ref>.
تا اوایل دهه ۱۹۳۰ رادیو [[آرژانتین]] از مرکز «تئاتر کولیسئو» پخش می‌شد و اختصاص به پخش موسیقی و بعدها تئاتر داشت. «انریکه سوسیانی» مالک اولین ایستگاه رادیویی جهان، این رادیو را در سال ۱۹۳۰ به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به یک کمپانی آمریکایی فروخت که در این زمان بالاترین رکورد برای فروش چنین شرکتی محسوب می‌شد. در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ تئاترهای رادیویی زیادی از رادیو پخش شد و هنرمندان متعددی به عنوان ستارگان جدید دنیای هنر معرفی شدند که یکی از آن‌ها خانم «اوا دوآرته» بود که بعدها به دلیل ازدواج با خوان پرون معروف شد. رادیو در اواسط دهه ۱۹۴۰ نقش مهم خود را در دنیای سیاست [[آرژانتین]] ایفا کرد.در انتخابات آن دوره، تبلیغ هنرمندان رادیو به نفع پرون، نقش مهمی در شناخت مردم سراسر کشور از پرون داشت<ref name=":0">برگرفته از https://www.camouflagecomics.com</ref>.


در حال حاضر بیش از ۲۶۰ ایستگاه رادیویی AM و قریب ۱۱۵۰ ایستگاه رادیویی FM در طول شبانه روز اقدام به پخش برنامه‌های خود می‌کنند<ref name=":1">برگرفته از  https://www.sinca.cultura.gov.ar</ref>.
در حال حاضر بیش از ۲۶۰ ایستگاه رادیویی AM و قریب ۱۱۵۰ ایستگاه رادیویی FM در طول شبانه روز اقدام به پخش برنامه‌های خود می‌کنند<ref name=":1">برگرفته از  https://www.sinca.cultura.gov.ar</ref>. بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت فرهنگ [[آرژانتین]] میزان سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی در رادیوهای شهر خودمختار [[بوئنوس‌آیرس]] در سال ۲۰۱۰ برابر ۳۹۶ میلیون پزو بوده است در حالی‌که این رقم در سال ۱۹۹۵ برابر ۲۰۴ میلیون پزو بوده است. با توجه به این‌که تبلیغات در رادیو در طول این سال‌های طولانی رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است، می‌توان نتیجه‌گیری نمود که با عنایت به رشد روزافزون رسانه‌های ارتباط جمعی مختلف، اهمیت رادیو روز به روز کاهش می‌یابد<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص338-339.</ref>.
 
بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت فرهنگ [[آرژانتین]] میزان سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی در رادیوهای شهر خودمختار [[بوئنوس‌آیرس]] در سال ۲۰۱۰ برابر ۳۹۶ میلیون پزو بوده است در حالی‌که این رقم در سال ۱۹۹۵ برابر ۲۰۴ میلیون پزو بوده است. با توجه به این‌که تبلیغات در رادیو در طول این سال‌های طولانی رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است، می‌توان نتیجه‌گیری نمود که با عنایت به رشد روزافزون رسانه‌های ارتباط جمعی مختلف، اهمیت رادیو روز به روز کاهش می‌یابد<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی].</ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[رادیو و تلویزیون در کانادا]]؛ [[رادیو در روسیه]]؛ [[رادیو در افغانستان]]؛ [[رادیو در تونس]]؛ [[رادیو در ژاپن]]؛ [[رادیو در کوبا]]؛ [[رادیو در لبنان]]؛ [[رادیو در مصر]] ؛ [[رادیو در چین]]؛ [[رادیو در سنگال]]؛ [[رادیو در فرانسه]]؛ [[رادیو در مالی]]؛ [[رادیو در سودان]]؛ [[رادیو در ساحل عاج]]؛ [[رادیو و تلویزیون در زیمبابوه]]؛ [[رادیو در تایلند]]؛ [[رادیو در اسپانیا]]؛ [[رادیو در اردن]]؛ [[رادیو در اتیوپی]]؛ [[رادیو در سیرالئون]]؛ [[رادیو در قطر]]
[[رادیو و تلویزیون در زیمبابوه]]؛ [[رادیو و تلویزیون در کانادا]]؛ [[رادیو در روسیه]]؛ [[رادیو در افغانستان]]؛ [[رادیو در تونس]]؛ [[رادیو در ژاپن]]؛ [[رادیو در کوبا]]؛ [[رادیو در لبنان]]؛ [[رادیو در مصر]]؛ [[رادیو در چین]]؛ [[رادیو در سنگال]]؛ [[رادیو در فرانسه]]؛ [[رادیو در مالی]]؛ [[رادیو در سودان]]؛ [[رادیو در ساحل عاج]]؛ [[رادیو در اسپانیا]]؛ [[رادیو در اردن]]؛ [[رادیو در اتیوپی]]؛ [[رادیو در سیرالئون]]؛ [[رادیو در قطر]]؛ [[تلویزیون در روسیه]]؛ [[تلویزیون در افغانستان]]؛ [[تلویزیون در تونس]]؛ [[تلویزیون در ژاپن]]؛ [[تلویزیون در کوبا]]؛ [[تلویزیون در لبنان]]؛ [[تلویزیون در مصر]]؛ [[تلویزیون در چین]]؛ [[تلویزیون در سنگال]]؛ [[تلویزیون در آرژانتین]]؛ [[تلویزیون در فرانسه]]؛ [[تلویزیون در مالی]]؛ [[تلویزیون در سودان]]؛ [[تلویزیون در ساحل عاج]]؛ [[تلویزیون در اوکراین]]؛ [[تلویزیون در اسپانیا]]؛ [[تلویزیون در اردن]]؛ [[تلویزیون در اتیوپی]]؛ [[تلویزیون در سیرالئون]]؛ [[تلویزیون در قطر]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:رادیو و تلویزیون]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۸ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۲۷

رادیو فعالیت رسمی و برنامه‌ریزی شده خود را از ۲۷ آگوست ۱۹۲۰ در آرژانتین با پخش اپرای «پارسیفال» آغاز نمود. این دقیقا همان سالی است که رادیو به شکل فعلی کار خود را در آمریکا نیز آغاز نموده بود. بنابراین رادیوی آرژانتین دومین رادیوی جهان و اولین رادیوی رسمی از نظر پخش اپرا به صورت زنده بود. این ایستگاه مجوز و پروانه خود را در ۱۹ ماه نوامبر سال ۱۹۲۳ دریافت کرد. این تأخیر به علت عدم وجود جایگاهی برای صدور پروانه رسمی در آرژانتین آن زمان بود. در سال ۱۹۲۴ اولین بار یک مسابقه فوتبال به صورت زنده از رادیو گزارش شد. این مسابقه دوستانه بین دو تیم اروگوئه و آرژانتین بود. در این دهه چندین ایستگاه رادیویی دیگر نیز در آرژانتین آغاز به کار کردند.

تا اوایل دهه ۱۹۳۰ رادیو آرژانتین از مرکز «تئاتر کولیسئو» پخش می‌شد و اختصاص به پخش موسیقی و بعدها تئاتر داشت. «انریکه سوسیانی» مالک اولین ایستگاه رادیویی جهان، این رادیو را در سال ۱۹۳۰ به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به یک کمپانی آمریکایی فروخت که در این زمان بالاترین رکورد برای فروش چنین شرکتی محسوب می‌شد. در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ تئاترهای رادیویی زیادی از رادیو پخش شد و هنرمندان متعددی به عنوان ستارگان جدید دنیای هنر معرفی شدند که یکی از آن‌ها خانم «اوا دوآرته» بود که بعدها به دلیل ازدواج با خوان پرون معروف شد. رادیو در اواسط دهه ۱۹۴۰ نقش مهم خود را در دنیای سیاست آرژانتین ایفا کرد.در انتخابات آن دوره، تبلیغ هنرمندان رادیو به نفع پرون، نقش مهمی در شناخت مردم سراسر کشور از پرون داشت[۱].

در حال حاضر بیش از ۲۶۰ ایستگاه رادیویی AM و قریب ۱۱۵۰ ایستگاه رادیویی FM در طول شبانه روز اقدام به پخش برنامه‌های خود می‌کنند[۲]. بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت فرهنگ آرژانتین میزان سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی در رادیوهای شهر خودمختار بوئنوس‌آیرس در سال ۲۰۱۰ برابر ۳۹۶ میلیون پزو بوده است در حالی‌که این رقم در سال ۱۹۹۵ برابر ۲۰۴ میلیون پزو بوده است. با توجه به این‌که تبلیغات در رادیو در طول این سال‌های طولانی رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است، می‌توان نتیجه‌گیری نمود که با عنایت به رشد روزافزون رسانه‌های ارتباط جمعی مختلف، اهمیت رادیو روز به روز کاهش می‌یابد[۳].

نیز نگاه کنید به

رادیو و تلویزیون در زیمبابوه؛ رادیو و تلویزیون در کانادا؛ رادیو در روسیه؛ رادیو در افغانستان؛ رادیو در تونس؛ رادیو در ژاپن؛ رادیو در کوبا؛ رادیو در لبنان؛ رادیو در مصر؛ رادیو در چین؛ رادیو در سنگال؛ رادیو در فرانسه؛ رادیو در مالی؛ رادیو در سودان؛ رادیو در ساحل عاج؛ رادیو در اسپانیا؛ رادیو در اردن؛ رادیو در اتیوپی؛ رادیو در سیرالئون؛ رادیو در قطر؛ تلویزیون در روسیه؛ تلویزیون در افغانستان؛ تلویزیون در تونس؛ تلویزیون در ژاپن؛ تلویزیون در کوبا؛ تلویزیون در لبنان؛ تلویزیون در مصر؛ تلویزیون در چین؛ تلویزیون در سنگال؛ تلویزیون در آرژانتین؛ تلویزیون در فرانسه؛ تلویزیون در مالی؛ تلویزیون در سودان؛ تلویزیون در ساحل عاج؛ تلویزیون در اوکراین؛ تلویزیون در اسپانیا؛ تلویزیون در اردن؛ تلویزیون در اتیوپی؛ تلویزیون در سیرالئون؛ تلویزیون در قطر

کتابشناسی

  1. برگرفته از https://www.camouflagecomics.com
  2. برگرفته از https://www.sinca.cultura.gov.ar
  3. خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ آرژانتین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص338-339.